လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
ေျပာေလ႔ရွိၾကတဲ႔ ကဲ႔ရဲ႕ျပစ္တင္စကားတခြန္းရွိတယ္ ။ ( ပါးစပ္ကေတာ႔ ဘုရား၊ဘုရား ၊ လက္က
ကားရား၊ကားရား ) တဲ႔ ။ တကယ္ေတာ႔ ဒီစကားထြင္တဲ႔သူနဲ႔ ေျပာဆုိသုံးႏႈန္းၾကတဲ႔သူေတြ မသိေသးလုိ႔ပါ
။ အဓိပၸါယ္ကုိေတာ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိၾကမွာပါ ။ ေျပာေတာ႔ဘုရားတရားအေၾကာင္းေတြေျပာၿပီး
လုပ္ေတာ႔ မဟုတ္ တာေတြခ်ည္းပဲလုပ္တယ္ ဆုိတဲ႔သေဘာေပါ႔ ။ ဒါေပမဲ႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မသိၾကတာက
အဲဒါကုိက လူ႕သဘာ၀ပါပဲ ။ ဒီေနရာမွာ လူမ်ားစုဟာ (ငါစြဲဒိဌိ)မျပဳတ္ေသးတဲ႔ ပုထုဇဥ္ေတြခ်ည္းမုိ႔
ပုထုဇဥ္သဘာ၀ ၊ လူ႕သဘာ၀လုိ႔ သုံးလုိက္တာပါ ။
ဆရာေတာ္ေတြေဟာေလ႔ရွိတဲ႔ စကားေလးနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေျပာပါ႔မယ္
။ တရားသိတယ္၊တရားရွိတယ္ဆုိတာ ေလာဘျဖစ္စရာ၊ေဒါသျဖစ္စရာ အာ႐ုံေတြနဲ႔ေတြ႕ရင္ ေလာဘမျဖစ္ေအာင္
၊ ေဒါသမျဖစ္ေအာင္ ေနနုိင္တာကုိ ေခၚပါတယ္ တဲ႔ ။ ဒီတရားစကားေလးမွာကုိက တကယ္႔အတြင္းက်က်အဓိပၸါယ္အစစ္နဲ႔
အမ်ားသိသာ႐ုံအေပၚယံအဓိပၸါယ္လုိ႔ ႏွစ္မ်ဳိး ထြက္ေနပါတယ္ ။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္အလုိက်
အႏွစ္သာရအဓိပၸါယ္အစစ္က (ေလာဘအာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕ရင္ေလာဘမျဖစ္ ၊ ေဒါသ အာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕ရင္ေဒါသမျဖစ္ပဲ
ေနနုိင္တဲ႔တရားသိသူဆုိတာ (၁၅၀၀)ကိေလသာေတြကုိ အကုန္အစင္ အၾကြင္းမဲ႔ ပယ္သတ္ ေတာ္မူၿပီးေသာ
ဘုရား၊ရဟႏၲာ အရိယာသူေတာ္စင္အစစ္ႀကီးေတြကုိသာ ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒိဌိတန္းလန္းနဲ႔ ပုထုဇဥ္
ေတြမဆုိထားနဲ႔ အရိယာအငယ္စားေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ ေသာတာပန္၊သကဒါဂါမ္ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြေတာင္ ေလာဘနဲ႔
ေဒါသကုိ အၾကြင္းမဲ႔မပယ္သတ္နုိင္ေသးပါဘူး ။ ဒါေၾကာင္႔လဲ ၀ိသာခါတုိ႔ေတြ (၇)ႏွစ္သမီးနဲ႔
ေသာတာပန္ျဖစ္ေနေပမဲ႔ ခ်စ္ျခင္း ေလာဘေၾကာင္႔ လင္ယူသားေမြး ေျမး၊ျမစ္ေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေနေသးတာေပါ႔
။ အနာထပိဏ္ေသာတာပန္သူေဌးႀကီး ဆုိလဲ စီးပြားေရးေလာဘေၾကာင္႔ စီးပြားရွာ ၊ သူေဌးလုပ္ေနတာေပါ႔
။ ၀ိသာခါရယ္ သူ႕ေျမးမေလးေသေတာ႔ ေသာကပရိေဒ၀ ျဖစ္ၿပီး ငုိေၾကြးရေသးတယ္ ။ ေသာကဆုိတာ ေဒါသမူစိတ္တမ်ဳိးပါ
။ တခါ သူ႕ထက္ပုိျမင္႔တဲ႔ အနာဂါမ္ပုဂၢဳိလ္ေတြမွာ က်ေတာ႔ကာမရာဂကုိပယ္သတ္ၿပီးေပမဲ႔ ႐ူပရာဂနဲ႔အ႐ူပရာဂ
ဆုိတဲ႔ ေလာဘကိေလသာေတြ မာန(အနုသယ) ကိေလသာ ေတြ ရွိေနပါေသးတယ္ ။ အနုသယဆုိတာ ထၾကြမလာေတာ႔ေပမဲ႔
ျဖစ္ဦးမဲ႔ သေဘာေလးက ကိန္း၀ပ္ေနေသးတဲ႔အဓိပၸါယ္ ပါ ။ ဘုရား၊ရဟႏာၱႀကီးေတြမွာေတာ႔ ေလာဘ၊ေဒါသျဖစ္စရာအာ႐ုံေတြ႕ေတာင္
ျဖစ္မဲ႔ေလာဘ၊ေဒါသကိေလသာေတြ အၾကြင္းမဲ႔ပယ္သတ္ၿပီးျဖစ္လုိ႔ ေလာဘစိတ္၊ေဒါသစိတ္ေတြ ျဖစ္လာစရာကုိ
မရွိေတာ႔ပါဘူး ။ ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ရင္ေတာင္ လူေတြလုိ ကာမာ၀စရကုသုိလ္စိတ္မဟုတ္ေတာ႔ပဲ မဟာႀကိယာကုသုိလ္စိတ္ပဲ
ရွိပါေတာ႔တယ္ ။
ပုထုဇဥ္ေတြမွာကေတာ႔
ဒီလုိလုံး၀မဟုတ္နုိင္ၾကပါဘူး ။ ေလာဘအာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕လုိ႔ ေလာဘျဖစ္ၿပီးလုိက္တာ ကုိေတာင္
မသိနုိင္ပါဘူး ။ ေနာက္မွလုိက္သိေနရတဲ႔အတြက္ ေလာဘစိတ္နဲ႔ေျပာမိျပဳမိတာေတြ ၊ ေဒါသစိတ္နဲ႔
ေျပာမိျပဳမိတာေတြ မေရမတြက္နုိင္ေအာင္မ်ားလွပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင္႔ငယ္ငယ္ကၾကားဖူးတာ ၊ အဘိဓမၼာအေၾကာင္း
ေဆြးေႏြးေနရင္းနဲ႔ အဖုိးႀကီးေတြ တရား၀ုိင္းမွာတင္ ထထုိးကုန္ၾကတယ္ဆုိတာ ။ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္လဲ
(၁၈)ႏွစ္သား အရြယ္ေလာက္က ေက်ာင္းသား သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေမတၱာတရားအေၾကာင္းေဆြးေႏြးတာ
၂နာရီေလာက္လဲၾကာေရာ ေဒါသေတြမာနေတြပါလာ ၊ မင္းနဲ႔ငါ အရက္ၿပဳိင္ေသာက္မလားဆုိၿပီး လၻက္ရည္ဆုိင္ကေနအရက္ဆုိင္ေရာက္
၊ အန္သူအန္၊ေမွာက္သူေမွာက္ ျဖစ္ခဲ႔ရဖူးပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင္႔ ပါးစပ္ကဘုရား လက္ကကားရား ဆုိတာ
ပုထုဇဥ္သဘာ၀မုိ႔ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႕ကုိမွ ကဲ႔ရဲ႕ျပစ္တင္ေနစရာ မလုိ ။ အားလုံး သူမသာ ၊ ကုိယ္မသာ
ခ်ည္းပါပဲခင္ဗ်ာ ။
ဒါေပမဲ႔
ဒီတရားေလးရဲ႕ အားကုိးခ်င္စရာတခ်က္က လူအမ်ားသိသာနုိင္ေလာက္တဲ႔ အေပၚယံအဓိပၸါယ္ေလးက ရွိေနလုိ႔ပါပဲ
။ အဲဒါက ( ၾကမ္းတမ္းတဲ႔ ပရိယုဌာန ေလာဘစိတ္ေတြ ၊ ေဒါသစိတ္ေတြ ျဖစ္မလာေအာင္ ႀကဳိးစားယူလုိ႔
ရတယ္ ၊ ဒီလုိႀကဳိးစားေနနုိင္သူကုိလဲ တရားသိသူ ၊ တရားရွိသူလုိ႔ေခၚတယ္ ) ဆုိတဲ႔အဓိပၸါယ္ပါပဲ
။ အေကာင္းဆုံး ႀကဳိးစားနည္းကေတာ႔ သတိပဌာန္ပြားမ်ားတာပါပဲ ။ ေလာဘျဖစ္ေနစဥ္ခဏ ျဖစ္ဆဲေလာဘစိတ္ကေလးကုိ
သတိကပ္ၿပီး သိမွတ္ေနလုိက္ရင္ ၊ ေဒါသျဖစ္ေနစဥ္ခဏ ျဖစ္ဆဲေဒါသစိတ္ကေလးကုိ သတိကပ္ၿပီးသိမွတ္ေနလုိက္ရင္
ျဖစ္လာဦးမဲ႔ အကုသုိလ္စိတ္ေတြေနရာမွာ ႐ႈမွတ္စိတ္ကေလးေတြပဲ ၾကား၀င္ျဖစ္ေနလုိ႔ ေလာဘစိတ္ျဖစ္မရ၊ေဒါသစိတ္ျဖစ္မရ
ၾကာေတာ႔ အဲဒီစိတ္ဆုိးေတြ အားေကာင္းမလာေတာ႔ပဲ အားေလ်ာ႔ေပ်ာက္ျပယ္သြားရပါတယ္ ။ (အေရးႀကီးတာက
ဒီေနရာမွာ အေၾကာင္းကုိရွာမေနနဲ႔ေနာ္ ၊ ဥာဏ္ပညာနုံ႕နဲတဲ႔ပုထုဇဥ္မုိ႔ အာ႐ုံဖက္စိတ္ကျပန္ညႊတ္သြားရင္
ခ်ာလပတ္ရမ္း တတ္ပါတယ္ ။)
ဒါေၾကာင္႔မုိ႔
လူ႕ေလာကအလယ္မွာ တရားသိသူ တရားရွိသူဆုိတာ ေလာဘျဖစ္စရာအာ႐ုံ ၊ ေဒါသျဖစ္စရာအာ႐ုံ ေတြနဲ႔
ေတြ႕ရင္ အျပင္ကုိပြင္႔ထြက္လာေအာင္ၾကမ္းတမ္းတဲ႔ ေလာဘစိတ္၊ေဒါသစိတ္ေတြ အျဖစ္မခံပဲ သတိေလးနဲ႔
႐ႈျမင္ ထိန္းသိမ္းနုိင္တဲ႔သူကုိ တရားသိသူလုိ႔ ေခၚဆုိနုိင္ပါေၾကာင္း ။ ။
( ၀ီမံသာ ) ၁၆-၉-၂၀၁၄
No comments:
Post a Comment