Sunday, September 21, 2014

တရားသိတယ္ဆုိတာ



လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာေလ႔ရွိၾကတဲ႔ ကဲ႔ရဲ႕ျပစ္တင္စကားတခြန္းရွိတယ္ ။ ( ပါးစပ္ကေတာ႔ ဘုရား၊ဘုရား ၊ လက္က ကားရား၊ကားရား ) တဲ႔ ။ တကယ္ေတာ႔ ဒီစကားထြင္တဲ႔သူနဲ႔ ေျပာဆုိသုံးႏႈန္းၾကတဲ႔သူေတြ မသိေသးလုိ႔ပါ ။ အဓိပၸါယ္ကုိေတာ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိၾကမွာပါ ။ ေျပာေတာ႔ဘုရားတရားအေၾကာင္းေတြေျပာၿပီး လုပ္ေတာ႔ မဟုတ္ တာေတြခ်ည္းပဲလုပ္တယ္ ဆုိတဲ႔သေဘာေပါ႔ ။ ဒါေပမဲ႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မသိၾကတာက အဲဒါကုိက လူ႕သဘာ၀ပါပဲ ။ ဒီေနရာမွာ လူမ်ားစုဟာ (ငါစြဲဒိဌိ)မျပဳတ္ေသးတဲ႔ ပုထုဇဥ္ေတြခ်ည္းမုိ႔ ပုထုဇဥ္သဘာ၀ ၊ လူ႕သဘာ၀လုိ႔ သုံးလုိက္တာပါ ။
          ဆရာေတာ္ေတြေဟာေလ႔ရွိတဲ႔ စကားေလးနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေျပာပါ႔မယ္ ။ တရားသိတယ္၊တရားရွိတယ္ဆုိတာ ေလာဘျဖစ္စရာ၊ေဒါသျဖစ္စရာ အာ႐ုံေတြနဲ႔ေတြ႕ရင္ ေလာဘမျဖစ္ေအာင္ ၊ ေဒါသမျဖစ္ေအာင္ ေနနုိင္တာကုိ ေခၚပါတယ္ တဲ႔ ။ ဒီတရားစကားေလးမွာကုိက တကယ္႔အတြင္းက်က်အဓိပၸါယ္အစစ္နဲ႔ အမ်ားသိသာ႐ုံအေပၚယံအဓိပၸါယ္လုိ႔ ႏွစ္မ်ဳိး ထြက္ေနပါတယ္ ။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္အလုိက် အႏွစ္သာရအဓိပၸါယ္အစစ္က (ေလာဘအာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕ရင္ေလာဘမျဖစ္ ၊ ေဒါသ အာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕ရင္ေဒါသမျဖစ္ပဲ ေနနုိင္တဲ႔တရားသိသူဆုိတာ (၁၅၀၀)ကိေလသာေတြကုိ အကုန္အစင္ အၾကြင္းမဲ႔ ပယ္သတ္ ေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရား၊ရဟႏၲာ အရိယာသူေတာ္စင္အစစ္ႀကီးေတြကုိသာ ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒိဌိတန္းလန္းနဲ႔ ပုထုဇဥ္ ေတြမဆုိထားနဲ႔ အရိယာအငယ္စားေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ ေသာတာပန္၊သကဒါဂါမ္ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြေတာင္ ေလာဘနဲ႔ ေဒါသကုိ အၾကြင္းမဲ႔မပယ္သတ္နုိင္ေသးပါဘူး ။ ဒါေၾကာင္႔လဲ ၀ိသာခါတုိ႔ေတြ (၇)ႏွစ္သမီးနဲ႔ ေသာတာပန္ျဖစ္ေနေပမဲ႔ ခ်စ္ျခင္း ေလာဘေၾကာင္႔ လင္ယူသားေမြး ေျမး၊ျမစ္ေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေနေသးတာေပါ႔ ။ အနာထပိဏ္ေသာတာပန္သူေဌးႀကီး ဆုိလဲ စီးပြားေရးေလာဘေၾကာင္႔ စီးပြားရွာ ၊ သူေဌးလုပ္ေနတာေပါ႔ ။ ၀ိသာခါရယ္ သူ႕ေျမးမေလးေသေတာ႔ ေသာကပရိေဒ၀ ျဖစ္ၿပီး ငုိေၾကြးရေသးတယ္ ။ ေသာကဆုိတာ ေဒါသမူစိတ္တမ်ဳိးပါ ။ တခါ သူ႕ထက္ပုိျမင္႔တဲ႔ အနာဂါမ္ပုဂၢဳိလ္ေတြမွာ က်ေတာ႔ကာမရာဂကုိပယ္သတ္ၿပီးေပမဲ႔ ႐ူပရာဂနဲ႔အ႐ူပရာဂ ဆုိတဲ႔ ေလာဘကိေလသာေတြ မာန(အနုသယ) ကိေလသာ ေတြ ရွိေနပါေသးတယ္ ။ အနုသယဆုိတာ ထၾကြမလာေတာ႔ေပမဲ႔ ျဖစ္ဦးမဲ႔ သေဘာေလးက ကိန္း၀ပ္ေနေသးတဲ႔အဓိပၸါယ္ ပါ ။ ဘုရား၊ရဟႏာၱႀကီးေတြမွာေတာ႔ ေလာဘ၊ေဒါသျဖစ္စရာအာ႐ုံေတြ႕ေတာင္ ျဖစ္မဲ႔ေလာဘ၊ေဒါသကိေလသာေတြ အၾကြင္းမဲ႔ပယ္သတ္ၿပီးျဖစ္လုိ႔ ေလာဘစိတ္၊ေဒါသစိတ္ေတြ ျဖစ္လာစရာကုိ မရွိေတာ႔ပါဘူး ။ ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ရင္ေတာင္ လူေတြလုိ ကာမာ၀စရကုသုိလ္စိတ္မဟုတ္ေတာ႔ပဲ မဟာႀကိယာကုသုိလ္စိတ္ပဲ ရွိပါေတာ႔တယ္ ။
ပုထုဇဥ္ေတြမွာကေတာ႔ ဒီလုိလုံး၀မဟုတ္နုိင္ၾကပါဘူး ။ ေလာဘအာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕လုိ႔ ေလာဘျဖစ္ၿပီးလုိက္တာ ကုိေတာင္ မသိနုိင္ပါဘူး ။ ေနာက္မွလုိက္သိေနရတဲ႔အတြက္ ေလာဘစိတ္နဲ႔ေျပာမိျပဳမိတာေတြ ၊ ေဒါသစိတ္နဲ႔ ေျပာမိျပဳမိတာေတြ မေရမတြက္နုိင္ေအာင္မ်ားလွပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင္႔ငယ္ငယ္ကၾကားဖူးတာ ၊ အဘိဓမၼာအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေနရင္းနဲ႔ အဖုိးႀကီးေတြ တရား၀ုိင္းမွာတင္ ထထုိးကုန္ၾကတယ္ဆုိတာ ။ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္လဲ (၁၈)ႏွစ္သား အရြယ္ေလာက္က ေက်ာင္းသား သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေမတၱာတရားအေၾကာင္းေဆြးေႏြးတာ ၂နာရီေလာက္လဲၾကာေရာ ေဒါသေတြမာနေတြပါလာ ၊ မင္းနဲ႔ငါ အရက္ၿပဳိင္ေသာက္မလားဆုိၿပီး လၻက္ရည္ဆုိင္ကေနအရက္ဆုိင္ေရာက္ ၊ အန္သူအန္၊ေမွာက္သူေမွာက္ ျဖစ္ခဲ႔ရဖူးပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင္႔ ပါးစပ္ကဘုရား လက္ကကားရား ဆုိတာ ပုထုဇဥ္သဘာ၀မုိ႔ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႕ကုိမွ ကဲ႔ရဲ႕ျပစ္တင္ေနစရာ မလုိ ။ အားလုံး သူမသာ ၊ ကုိယ္မသာ ခ်ည္းပါပဲခင္ဗ်ာ ။
ဒါေပမဲ႔ ဒီတရားေလးရဲ႕ အားကုိးခ်င္စရာတခ်က္က လူအမ်ားသိသာနုိင္ေလာက္တဲ႔ အေပၚယံအဓိပၸါယ္ေလးက ရွိေနလုိ႔ပါပဲ ။ အဲဒါက ( ၾကမ္းတမ္းတဲ႔ ပရိယုဌာန ေလာဘစိတ္ေတြ ၊ ေဒါသစိတ္ေတြ ျဖစ္မလာေအာင္ ႀကဳိးစားယူလုိ႔ ရတယ္ ၊ ဒီလုိႀကဳိးစားေနနုိင္သူကုိလဲ တရားသိသူ ၊ တရားရွိသူလုိ႔ေခၚတယ္ ) ဆုိတဲ႔အဓိပၸါယ္ပါပဲ ။ အေကာင္းဆုံး ႀကဳိးစားနည္းကေတာ႔ သတိပဌာန္ပြားမ်ားတာပါပဲ ။ ေလာဘျဖစ္ေနစဥ္ခဏ ျဖစ္ဆဲေလာဘစိတ္ကေလးကုိ သတိကပ္ၿပီး သိမွတ္ေနလုိက္ရင္ ၊ ေဒါသျဖစ္ေနစဥ္ခဏ ျဖစ္ဆဲေဒါသစိတ္ကေလးကုိ သတိကပ္ၿပီးသိမွတ္ေနလုိက္ရင္ ျဖစ္လာဦးမဲ႔ အကုသုိလ္စိတ္ေတြေနရာမွာ ႐ႈမွတ္စိတ္ကေလးေတြပဲ ၾကား၀င္ျဖစ္ေနလုိ႔ ေလာဘစိတ္ျဖစ္မရ၊ေဒါသစိတ္ျဖစ္မရ ၾကာေတာ႔ အဲဒီစိတ္ဆုိးေတြ အားေကာင္းမလာေတာ႔ပဲ အားေလ်ာ႔ေပ်ာက္ျပယ္သြားရပါတယ္ ။ (အေရးႀကီးတာက ဒီေနရာမွာ အေၾကာင္းကုိရွာမေနနဲ႔ေနာ္ ၊ ဥာဏ္ပညာနုံ႕နဲတဲ႔ပုထုဇဥ္မုိ႔ အာ႐ုံဖက္စိတ္ကျပန္ညႊတ္သြားရင္ ခ်ာလပတ္ရမ္း တတ္ပါတယ္ ။)
ဒါေၾကာင္႔မုိ႔ လူ႕ေလာကအလယ္မွာ တရားသိသူ တရားရွိသူဆုိတာ ေလာဘျဖစ္စရာအာ႐ုံ ၊ ေဒါသျဖစ္စရာအာ႐ုံ ေတြနဲ႔ ေတြ႕ရင္ အျပင္ကုိပြင္႔ထြက္လာေအာင္ၾကမ္းတမ္းတဲ႔ ေလာဘစိတ္၊ေဒါသစိတ္ေတြ အျဖစ္မခံပဲ သတိေလးနဲ႔ ႐ႈျမင္ ထိန္းသိမ္းနုိင္တဲ႔သူကုိ တရားသိသူလုိ႔ ေခၚဆုိနုိင္ပါေၾကာင္း ။       
                                                                   ( ၀ီမံသာ ) ၁၆-၉-၂၀၁၄

No comments:

Post a Comment