ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ငယ္ငယ္
(၁၉၇၀)၀န္းက်င္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ မူလတန္း၊အလယ္တန္း၊အထက္တန္း၊တကၠသုိလ္ ဆုိတဲ့ အတန္းေက်ာင္းပညာေရးဟာ
တျပည္လုံးအႏွံ႔ က်ယ္ျပန္႔စြာထြန္းကားေနပါၿပီ။ အဲဒီပညာေရးစံနစ္ဟာ အဂၤလိပ္ ကုိလုိနီေခတ္ကတည္းက
စတင္အေျခခံလာတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ (၁၃၀၀)ျပည့္ အေရးေတာ္ပုံေနာက္ပုိင္း ကၽြန္ပညာ ေရး စံနစ္ကုိ
ဆန္႔က်င္တဲ့အေနနဲ႔ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြေပၚထြက္လာၿပီး ဗမာျပည္သည္တုိ႔ျပည္၊ဗမာစာသည္တုိ႔စာ၊
ဗမာစကားသည္တုိ႔စကား ဆုိတဲ့ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ ပညာေရးခရီးကုိ ဆက္ခဲ့တာ အခုထိပါပဲ။ အေျခခံတဲ့
ပညာသင္ၾကားေရး နည္းစံနစ္ကေတာ့ မူ/လယ္/ထက္/တကၠသုိလ္ ဆုိတဲ့ အတန္းေက်ာင္းပညာေရးစံနစ္ပါပဲ။
အဲဒီပညာေရးစံနစ္နဲ႔ သင္ၾကားလာတဲ့ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ပတ္၀န္းက်င္မွာ ထူးျခားတာေလးတခုကုိ သတိျပဳမိပါတယ္။ (၁၉၈၂) R.I.T ကုိေရာက္ေတာ့ အေဆာင္မရလုိ႔
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာတည္းၿပီး ေက်ာင္းတက္ရတယ္။ ဒီလုိေနတာသိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား
ဆုိၿပီးစၾကတယ္။(တခ်ဳိ႕ႏွိမ္ခ်င္ၾကတယ္) ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္လဲ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားေပါက္စ
လူငယ္ဘ၀မွာ ရွက္သလုိ သိမ္ငယ္သလုိ ခံစားမိခဲ့ေသးတယ္။ ဗန္းစကားလုိ စကားပုံေတြေတာင္ ရွိခဲ့ေသးတယ္ေလ။
(တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား အေကာင္းစား၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား သူေတာင္းစား)ဆုိၿပီးေတာ့ - -
- ။ တကယ္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဆုိတာ ျမန္မာရွင္ဘုရင္ေတြလက္ထက္က ကေလးတေယာက္ပညာသင္ေတာ့မယ္
ဆုိရင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိအပ္လုိက္တယ္။ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက သဒၵါ၊သၿဂၤဳိလ္၊အေျခခံဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈ
ေလာကနီတိ၊ စာေပပညာ စတာေတြကုိသင္ေပးလုိက္ၾကတယ္။ အဲဒါသူတုိ႔ေခတ္က အေျခခံပညာေရးပါပဲ။ အခုအခ်ိန္
ထိေအာင္ ေက်းရြာေတြမွာ အဲဒီအေလ့အထေလးေတြ က်န္ရွိေနပါေသးတယ္။ အဲဒီလုိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းစာသင္သားျဖစ္
လုိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားလုိ႔ ေခၚဆုိၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာေန၊ဘုန္းႀကီးေ၀ယ်ာ၀စၥ
လုပ္တဲ့သူေတြကုိ ေတာ့ ကပၸိယ လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့နုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ
(ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ဦးသန္႔၊ဦးႏု) စသူတုိ႔ဟာလဲ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထြက္ေတြပါပဲ။ တနည္းေျပာရရင္
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဘ၀နဲ႔ အေျခခံပညာသင္၊အဲဒီ ေနာက္မွ အတန္းပညာေတြ အဆင့္ဆင့္သင္ၾကား
တတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသူေတြပါပဲ။ (အခုေသခ်ာျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့မွ
ငယ္ငယ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား အေခၚခံရတာကုိ ရွက္စနုိးမိတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ရွက္ေနမိပါတယ္။)
အခုေခတ္မွာေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးစံနစ္ဟာ
နုိင္ငံေတာ္အဆင့္ အေျခခံပညာေရးစံနစ္ထဲမွာ မပါ၀င္ ေတာ့ပဲ အတန္းေက်ာင္းပညာေရးစံနစ္နဲ႔ပဲ
(ဒါေတာင္ ခုထိ စမ္းသပ္ဆဲအဆင့္နဲ႔ အားနဲခ်ိနဲ႔စြာ) ခရီးဆက္ေနၾကရပါတယ္။ လက္ရွိပညာေရးစံနစ္ရဲ႕
အားနဲခ်က္၊အားသာခ်က္ေတြကုိ ဒီေနရာမွာ ေဖာ္ျပဖုိ႔မဟုတ္ပါဘူး။ တကမာၻလုံးအႏွံ႔ တြင္က်ယ္
စြာ အသုံးျပဳေနၾကတဲ့ ဒီအတန္းေက်ာင္းအေျခခံပညာေရးစံနစ္ ဘာ့ေၾကာင့္ေအာင္ျမင္ရသလဲ၊ ဗုဒၶဘာသာကုိ
နုိင္ငံေတာ္ ဘာသာအျဖစ္ ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပညာေရးဟာ အေျခခံအဆင့္မွာ
မပါ၀င္နုိင္ေလာက္ေအာင္ ဘာေၾကာင့္ အဆုံးရႈံးခံခဲ့ရသလဲ၊ ဒီအေၾကာင္းရင္းေတြကုိ ရွာေဖြသုံးသပ္ေစခ်င္လုိ႔ ေရးသားလုိက္ရတာျဖစ္ပါတယ္။
စာေရးဆရာလဲျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)ရဲ႕
စကားေလးတခ်ဳိ႕နဲ႔ စတင္ခ်င္ပါတယ္။ ေတာင္တန္းေဒသက တုိင္းရင္းသားအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ေတြ
ျဖစ္သြားၾကတယ္။ ဘယ္လုိျဖစ္ရတာ လဲဆုိေတာ့ ေတာင္ေပၚမွာေတာ့ ျမန္မာေတြဟာ ဘုရားတည္ၾကတယ္
။ ေတာင္ေအာက္က ေက်းရြာေလးေတြမွာေတာ့ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳေတြဟာ ကေလးေတြရဲ႕ႏွလုံးသားမွာ
ဘုရားတည္ၾကတယ္။ ခရစ္ယာန္အေျခခံစံႏႈန္းေတြကုိ သင္ ၾကားရင္း ကေလးေတြရဲ႕ ပညာေရး၊က်န္းမာေရး
လူမႈလုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးၾကတယ္။ တုိ႔ျမန္မာေတြ ဒါကုိ သိၿပီးေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕
ႏွလုံးသားမွာ ဘုရားတည္ေပးၾကရင္ ေကာင္းမယ္လုိ႔ မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ - - - တခ်ဳိ႕ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆုိသူေတြကပါ (ဘုန္းႀကီးေတြက ဘုန္းႀကီးအလုပ္မလုပ္ဘူး၊လူမႈေရးကိစၥေတြမွာ
၀င္၀င္ရႈပ္ေနတယ္) ဆုိတဲ့စကားမ်ဳိး ေျပာထြက္၊ေျပာရက္ၾကတာ အံ႔ၾသ၀မ္းနဲစရာေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္လုိ႔ ခံယူလုိက္ၿပီဆုိတာနဲ႔ ဗုဒၶရဲ႕အေၾကာင္းကုိေတာ့
ေသခ်ာသိသင့္ပါတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ က်င့္သုံးခဲ့တဲ့ အက်င့္(စရိယာ) သုံးပါးရွိပါတယ္။
ဗုဒၶတၳစရိယာ၊ ညာတတၳစရိယာ နဲ႔ ေလာကတၳစရိယာ တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶတၳစရိယာဆုိတာ သစၥာေလးပါးအမွန္တရားကုိ
ကုိယ္တုိင္သိျမင္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ေဗာဓိပင္ေရႊပလႅင္မွာ ဆရာအကူမပါ တကုိယ္တည္းသာျဖင့္
ဘုရားမျဖစ္သမွ်ငါမထဟု ခုိင္မာတဲ့အဓိဌာန္နဲ႔ က်င့္ၾကံအားထုတ္ခဲ့တာ၊ ဒီလုိျဖစ္ဖုိ႔ အေၾကာင္းပါရမီေတာ္ႀကီးေတြကုိ
ေလးသေခၤ်ႏွင့္ကမာၻတသိန္းပတ္လုံး သာမန္လူ မတတ္နုိင္ေလာက္ေအာင္ ျဖည့္က်င့္ ဆည္းပူးေတာ္မူခဲ့တာေတြဟာ
ဗုဒၶတၳစရိယာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ညာတတၳစရိယာဆုိတာ မိမိေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြ တေျမထဲဖြား အမ်ဳိးသားေတြရဲ႕
ေကာင္းက်ဳိးကုိေဆာင္တာျဖစ္ပါတယ္။ မိခင္၊ဖခင္၊ေဆြမ်ဳိးညာတိေတြကုိ သံသရာမွ လြတ္ရာလြတ္လမ္း
အမွန္ကုိ ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့တာ၊ ေရာဟဏီျမစ္ေရေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားခ်င္း စစ္ခင္းေတာ့မယ့္အေရး
ကာကြယ္တားဆီးေပးခဲ့ တာ၊ ၀ဋ္ေၾကြးသံသရာလည္တာကုိ မတားဆီးနုိင္ေပမဲ့ လက္စားေခ်စစ္ခင္းလာတဲ့
တုိင္းတပါးမင္းရဲ႕ရန္က သုံးႀကိမ္တုိင္ ေအာင္ ဟန္႔တားေပးခဲ့တာေတြဟာ ညာတတၳစရိယာပါပဲ။
ေလာကတၳစရိယာဆုိတာကေတာ့ ေလာကႀကီးထဲမွာ ရွိရွိသမွ် သတၱ၀ါ၊လူသား အားလုံးရဲ႕အက်ဳိးကုိေဆာင္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ၊သတၱ၀ါအားလုံးရဲ႕
သံသရာလြတ္လမ္း အမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကုိ ညႊန္ျပေတာ္မူတာ၊ ေလာကလူသားေတြ ရန္ကုိရန္ခ်င္းမတုံ႔ႏွင္းပဲ
ေမတၱာတရားကုိအေျခခံလုိ႔ အတူ တကြ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနထုိင္သြားၾကရန္ ဆုံးမေတာ္မူတာ၊ မဂၤလာအစစ္အမွန္ျဖစ္တဲ့
(၃၈)ျဖာ မဂၤလာတရားေတာ္နဲ႔အညီ အေကာင္းဆုံးေနထုိင္ရွင္သန္သြားၾကဖုိ႔ ဆုံးမေတာ္မူတာ၊ ယုတ္စြအဆုံး
အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ အာေ၀ဏိကဒုကၡ မီးဖြားျခင္း ကိစၥမွာေတာင္ အဂၤုလိမာလရဟႏာၱအရွင္သူျမတ္သစၥာျပဳခ်က္
ပရိတ္တရားေတာ္ကုိ သင္ၾကားၿပီး ရြတ္ဖတ္ေစာင့္ေရွာက္ ကူညီေစခဲ့တာ ေတြဟာ ေလာကတၳစရိယာပါပဲ။
ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ တပည့္သား သံဃာေတာ္ေတြဟာလဲ
ဒီစရိယာသုံးပါးကုိ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူၾကလိမ့္မယ္၊ ျဖည့္က်င့္ ထုိက္တယ္ ဆုိတာ ယုံမွားသံသယ
ရွိစရာမလုိပါဘူး။ မိဘ၊ဆရာသမားေတြရဲ႕ေက်းဇူးကုိ သိတတ္၊ရုိေသသလုိ ဘုရား၊ တရား၊သံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါးရဲ႕
ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကုိ အထူးသိတတ္၊ရုိေသတတ္သူကုိမွ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လုိ႔ ဆုိခ်င္ ပါတယ္။ ဒီလုိ
ရတနာသုံးပါးဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ အထူးသိတတ္သူဟာ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြရဲ႕
ေလာကုတၱရာတရားစစ္ကုိ ရွာေဖြအားထုတ္က်င့္ႀကံေနတဲ့ သံဃတၳစရိယာ၊ မိမိအမ်ဳိးသားတုိ႔ရဲ႕
ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္း၊မိမိနုိင္ငံသူနုိင္ငံသား တုိ႔ ရဲ႕ ေဘးရန္အႏၱရယ္ ကာကြယ္ရာကာကြယ္ေၾကာင္း
ေဆာင္ရြက္အားထုတ္တဲ့ ညာတတၳစရိယာ၊တကမာၻလုံးမီးဟုန္းဟုန္း ထလုိ႔ ေလာဘ၊ေဒါသ၊မာန္မာနမီးေတာက္ေတြေၾကာင့္
ပူေလာင္ဆူပြက္ေနတာကုိ ေမတၱာျဖင့္သာၿငိမ္းခ်မ္းရာ၏လုိ႔ ေနရာ အႏွံ႔လွည့္လည္ သည္းခံျခင္းလက္ကုိင္ထားလုိ႔ ေဟာၾကားဆုံးမေနတဲ့
ေလာကတၳစရိယာ၊ ဒီစရိယာသုံးပါးျဖည့္က်င့္ေနၾက ျခင္းအေပၚ ေစာ္ကားေမာ္ကားေျပာဖုိ႔ေ၀းလုိ႔
ယုံၾကည္သဒၶါပုိမုိစြာျဖင့္ ၀ုိင္း၀န္းေထာက္ပံ႔၊ကူညီေဆာင္ရြက္ၾကမွာပါ။ခုေတာ့ ဒီလုိမဟုတ္ပဲ
ရတနာသုံးပါးဂုဏ္ေက်းဇူးကုိမသိ၊မိမိနဲ႔အယူအဆမတူတာနဲ႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကုိ ေစာ္ကားေမာ္ကား
ေျပာဖုိ႔၀န္မေလးၾကေတာ့တာဟာ ဗုဒၶပညာေရး သင္ၾကားမႈ၊သင္ယူမႈေတြ အားနဲခ်ိနဲ႔လာလုိ႔ စရိယာသုံးပါးအက်င့္ေကာင္း
အက်င့္ျမတ္ေတြ ထိပါးညႈိးႏြမ္းလာရတယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ အဂၤလိပ္ေတြကုိတုိက္ထုတ္ဖုိ႔
အၿမဲႀကံစည္ေနေပမဲ့ အဂၤလိပ္ေတြရဲ႕ စည္းစံနစ္က်တာ၊
ပညာကုိလုိလားတာ၊နုိင္ငံႀကီးသားပီသတာ ဆုိတဲ့အတုယူစရာေကာင္းတဲ့အခ်က္ေတြကုိ အတုယူတယ္၊သင္ယူတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျမန္မာအမ်ားစုႀကီးဟာ ကုိယ္နဲ႔မတူညီသူေတြဆီက
သင္ယူတတ္မႈအားနဲေနတယ္။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အႏွစ္ သာရကုိ ေျခေျချမစ္ျမစ္သိတာထက္ မိရုိးဖလာကုိးကြယ္မႈက
မ်ားေနတယ္။ ဒီေတာ့ သူမ်ားဘာသာဆုိရင္ေ၀းေရာ၊ဘာမွ မသိၾကေတာ့ပဲ တဖက္ျမင္ယုံၾကည္မႈမွာတင္
လမ္းဆုံးသြားၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ စည္းစံနစ္က်နျခင္း၊သင္ယူလုိစိတ္ ထက္သန္ျပင္းျပျခင္းေတြမွာ
ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ေတြကုိ အတုယူဖုိ႔ေကာင္းတယ္။ ဒီလုိပဲ အမိန္႔နာခံတတ္ျခင္း၊စည္းလုံး ညီညြတ္မႈရွိျခင္းေတြမွာ
အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြကုိ အတုယူဖုိ႔ေကာင္းတယ္။ ဟိႏၵူဴဘာသာကေတာ့ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့၊ ေရာေႏွာ၊ေပါင္းစပ္တဲ့ေနရာမွာ ကၽြမ္းက်င္လြန္းလုိ႔
ဗုဒၶဘာသာထုံးတမ္းစဥ္လာေတြထဲမွာ ေမြးတာကအစ၊ ပြဲေတာ္ေတြ အလယ္၊ေသတာကအဆုံး ဟိႏၵဴထုံးတမ္းစဥ္လာေတြ
ဘယ္ေလာက္ေရာခဲ့ၿပီလဲ။(ပညာရွိတုိ႔သိပါ၏)
စကားစပ္မိလုိ႔ နဲနဲေလာက္ေျပာပါရေစ၊ (ဗုဒၶရဲ႕ (၃၈)ျဖာမဂၤလာတရားေတာ္ႀကီးရွိပါလ်က္
ကေလးေမြးၿပီဆုိတာနဲ႔ ေဗဒင္၊ယၾတာအရ နံမည္ေပးကင္ပြန္းတပ္မဂၤလာရယ္လုိ႔လုပ္ကုန္ၾကပါေရာ) (ကုိယ္ထဲကကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြ ေရေဆးရင္ေပ်ာက္
တယ္ဆုိတဲ့အယူအဆ၊ ႏွစ္ေဟာင္းကအညစ္အေၾကးေတြ ႏွစ္သစ္မွာမပါလာေအာင္ သႀကၤန္ေရနဲ႔ ေဆးရင္
- - ဆုိတဲ့အယူ အဆ။) (စုတိ(ေသ)စိတ္က်ၿပီးတာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ ပဋိသေႏၶ(ေမြး)စိတ္
(ကံအားေလ်ာ္စြာ)ျဖစ္၏လုိ႔ ဘုရားေဟာရွိပါလ်က္ ေသသူရဲ႕၀ိဥာဥ္ေလးေခၚေပးရတာနဲ႔ ၊ တပတ္တိတိတလည္လည္ျဖစ္ေနဦးမွာမုိ႔
ထမင္းေလးေကၽြး ထားရတာနဲ႔ ၊ - - - နဲ႔ )
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အမုန္းခံၿပီးေျပာပါရေစ။ ဒီလုိေတြျဖစ္ေနရတာ သူမ်ားက ေတာ္ၿပီး
ကုိယ္ညံ့လုိ႔ ကုိယ္ခံရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ သူမ်ားအျပစ္တင္မေနပဲ ကုိယ့္ဟာကုိယ္သိေအာင္ အားထုတ္ၾကပါကုန္
။
ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းမွာစာသင္ၾကေတာ႔ (အားလုံးသိပါတယ္)။
အေဖကုို (Father)၊ အေမကုိ (Mother)၊ ဒီလုိသင္ တယ္။ (တခုသတိထားမိရဲ႕လား) ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုိ
ဖာသာ (Father)၊ ခရစ္ယာန္သီလရွင္ဆရာႀကီးကုိ မာသာ (Mother)။ ဒါဟာ ခရစ္ယာန္ဘာသာမွာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ
အေဖ၊အေမနဲ႔ထပ္တူျပဳၿပီး ရုိေသေလးစားမႈကုိ ေဖာ္ျပတာပါပဲ။ ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကလည္း
ကေလးေလး ေမြးလာကတည္းက ဖခင္ကုိယ္စား ေခါင္းကုိင္ဖခင္ အျဖစ္နဲ႔ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာျပဳေပး၊နံမည္မွည့္ေပး၊
ႀကီးလာလုိ႔လက္ထပ္ေတာ့လဲ ခ်ာ့ခ်္ေက်ာင္းမွာတာ၀န္ယူသက္ေသခံေပး၊ စသည္ စသည္ လူမႈေရးကိစၥေတြပါ၀င္ေဆာင္ရြက္၊ သင္ၾကားမႈေတြျပဳလုပ္၊
ဒီေတာ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ေတြဟာ သူတုိ႔ သာသနာျပဳပုဂၢဳိလ္ေတြအေပၚ မိဘသဖြယ္ အေလးအျမတ္ျပဳၾကတယ္။
ယုံၾကည္ကုိးစားၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာေတာ့
ဗုဒၶံသရဏံ/ဓမၼံသရဏံ/သံဃံသရဏံ ဂစာၦေတြမိ ေနၾကေပမဲ့ သံဃာကုိ ဆြမ္းေလးတနပ္၊ ေငြေလးတခ်ပ္ လႈမဲ့အေရး ဒီကုိယ္ေတာ္သီလရွိရဲ႕လားလုိ႔
ပုဂၢဳိလ္ကုိသြားစစ္ေနၾကတယ္။ သံဃာဟာ စရိယာသုံးပါး အက်င့္တရားနဲ႔ ငါတုိ႔ေကာင္းက်ဳိး ေဆာင္ရြက္တယ္
။ ကုသုိလ္တရားတုိ႔ရဲ႕ တည္ရာ လယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္ ျဖစ္ လ်က္ သံသရာအက်ဳိးစီးပြားကုိလဲ
ေဆာင္ရြက္တယ္လုိ႔ စိတ္ခ်ယုံၾကည္မႈေလးမွ မရွိၾကရင္ျဖင့္ - - - ။
ဘုရားပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားၿပီျဖစ္လုိ႔
ဘုရားဆုိတာမျမင္ရ၊ တရားဆုိတာလဲ ဒီသံဃာေတာ္ေတြ အဆင့္ဆင့္ ပင္ပမ္း ႀကီးစြာ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္လာလုိ႔
သိျမင္ခြင့္ရ၊ တရားကုိသိခြင့္ရေတာ့မွ ဘုရားရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြ၊ၾကည္ညဳိဖြယ္ အနႏ ၱေတြကုိ
သိခြင့္ရ၊ ဒီေလာက္ေက်းဇူးႀကီးလွတဲ့ အရိယာ၊သမုတိသံဃာေတာ္ေတြကုိ မိဘသဖြယ္၊ဆရာသဖြယ္ အထူး
ပင္ ၾကည္ညဳိေလးျမတ္သင့္ပါလ်က္ အျပစ္ေတြတင္၊အမုန္းေတြ၀င္၊ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာမလုပ္ရတုိင္း
ျငဴစူေစာင္းေျမာင္းခ်င္၊ မေလးမခန္႔ ကုိယ့္အတတ္ေလးတထြာတမုိက္နဲ႔ မာန္တက္၊ရန္ဖက္ၿပိဳင္ခ်င္ေနၾကတယ္ဆုိရင္ျဖင့္
- - - ။
ဗုဒၶပညာေရး ျမန္မာျပည္မွာေ၀းေနၿပီမုိ႔ ဒီကေလးေတြ
ယဥ္ေက်းမႈမရွိ မိမွန္း၊ဖမွန္း၊ ဘုရားမွန္း၊တရားမွန္း၊
သံဃာ မွန္း၊ဆရာမွန္း မသိေလာက္ေအာင္ အေမာက္ေထာင္ဂ်ဳိခတ္ ဒီေခတ္ပညာတတ္ေတြကုိ စာရိတၱတနပ္၊
ယဥ္ေက်းမႈတထပ္ ေလာက္ အငတ္ေျပေကၽြးရေအာင္ သာသနာ့တန္ေဆာင္ သံဃာ့၀န္ေဆာင္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္အေပါင္းတုိ႔ဘုရား
။ အရွင္ဘုရားတုိ႔၏တပည့္လက္ရုံး ေတာကဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလးေတြကုိ Phd ဘြဲ႕ေပးလုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈအငတ္၊စာရိတၱ
အငတ္ ဒီေခတ္ပညာတတ္ေတြကုိ အဘိဓမၼာ ႀကိမ္စၾကာနဲ႔ ခပ္နာနာေလးရုိက္ဆုံးမ ခုိင္းေတာ္မူပါ စရိယာ(၃)ပါးသခင္
ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တုိ႔ဘုရား ။ ။
(
၀ီမံသာ )
(၁၈-၈-၂၀၁၃)
No comments:
Post a Comment