ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ(၅၀၀၀)မွာဆုိရင္
သာသနာသကၠရာဇ္(၂၅၀၀)ေရာက္သြားကတဲက ေခတ္(၅)ေခတ္ တပတ္ လည္ခဲ႔ၿပီျဖစ္ပါတယ္ ။ ယခုအခါ ဘုရားရွင္ပြင္႔ေတာ္မူစ
၀ိမုတၱိယုဂေခတ္ကုိ တပတ္ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာ႐ုံတင္မက ပထမရာစုေခတ္၏တ၀က္ေက်ာ္ (၂၅၅၅)ႏွစ္တုိင္ေအာင္ေရာက္ရွိေနခဲ႔လုိ႔
အခြင္႔ေကာင္း၊အခ်ိန္အခါေကာင္းႀကီးႏွင္႔ ေတြ႕ႀကဳံေနရသည့္အခုိက္မွာ သုခပဋိပဋာခိပၸါဘိညာ
နည္းမွန္လမ္းက် ယထာဘူတသဘာ၀တုိ႔ကုိ အေျခခံကာ မဂၢသစၥာ ဘာ၀နာကုိ ႀကဳိးစားပြားမ်ား အားထုတ္ၾကမည္ဆုိလွ်င္မဂ္ေပါက္၊ဖုိလ္၀င္
နိဗၺာန္ျမင္သိတဲ႔ သူေတာ္စင္အစစ္ ဧကန္ျဖစ္နုိင္ လိမ္႔မည္ဟု အၾကြင္းမဲ႔ယုံၾကည္မိပါတယ္
။
တရားဓမၼေတြရွိၾကရာ၀ယ္
ပရိယတၱိသဒၶမၼရယ္ ပဋိေ၀ဓသဒၶမၼရယ္လုိ႔(၂)မ်ဳိးရွိပါတယ္ ၊ ပရိယတၱိဓမၼက ႀကဳိးစား သင္ယူ
ေလ႔လာလုိ႔ရနုိင္ေပမဲ႔ ပဋိေ၀ဓ ဓမၼက်ေတာ႔ အလြန္နက္နဲခက္ခဲလွေသာ ၊ နက္႐ႈိင္းက်ယ္၀န္းၿပီးနူးညံ့သိမ္ေမြ႕လွ
ေသာ ယထာဘူတသဘာ၀က်က် အနက္အဓိပၸါယ္၊သေဘာတရားတုိ႔ကုိ ထုိးထြင္းသိျမင္ရန္ အလြန္ခက္ခဲမည္ျဖစ္ပါတယ္
လုံ႔လ၊ႀကဳိးစားမႈတုိ႔နဲ႔မဆုိင္ေတာ႔ပါ ၊ ရင္႔က်က္ေသာပါရမီရွိတဲ႔ ဥာဏ္ပညာတုိ႔နဲ႔သာ ဆုိင္ပါတယ္
။ - - - ၀ိမုတၱိယုဂေခတ္မွတပါး အျခားေသာ ဒါနယုဂေခတ္
၊ သီလယုဂေခတ္ ၊ သမထယုဂေခတ္ ၊ သုတယုဂေခတ္ ကာလတုိ႔၌ မိမိတုိ႔အသိအျမင္အယူအဆေတြနဲ႔ ပါဠိ
၊ အဌကထာ ၊ ဋီကာ ၊ --- သၿဂၤိဳလ္ ၊ ၀ိၿဂဳိလ္ စသည့္ ပိဋကတ္ေတာ္ မ်ား ေရးသားျပဳစုခဲ႔ၾကတဲ႔
က်မ္းျပဳသခင္ပညာရွင္ႀကီးတုိ႔သည္ ဤေနရာကပုိေန၍ ႏႈတ္ပယ္ထားျခင္း ၊ ဤေနရာသည္ကား လုိအပ္ေန၍
ျဖည့္စြက္ထားျခင္း စသည္တုိ႔မျပဳ၀ံ႔ ၊ မတုိ႔ထိ၀ံ႔တဲ႔ ပိဋကတ္ေဒသနာေတြ ရွိေနပါတယ္ ။ ၄င္းေဒသနာေတာ္
ေတြကေတာ႔ - ဥဒါန္းပါဠိေတာ္ႀကီး ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာေတာ္ႀကီး ၊ မဟာပဌာန္းက်မ္းေတာ္ျမတ္ႀကီး
၊ သတိပဌာန သုတၱံေဒသနာေတာ္ႀကီး ၊ ဓမၼစၾကာ သုတၱံေဒသနာေတာ္ႀကီး ၊ အနတၱလကၡဏ သုတၱံေဒသနာေတာ္ႀကီး
တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ထုိ ေဒသနာေတာ္ႀကီးတုိ႔သည္ပင္ ပဋိေ၀ဓသဒၶမၼ ျဖစ္ပါတယ္ ။ - - - - တရားဓမၼကုိ
ၾကည္ညဳိေလးစား၊ ေလ႔လာလုိက္စား လုိၾကကုန္ေသာ သူေတာ္စင္သုေတသီအေပါင္းတုိ႔သည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏
(အနုသာသနေတာ အနုသာသနီ)အရ နည္းမွန္ လမ္းက် ဆုိဆုံးမ လမ္းညႊန္မႈေတြပါေသာ ဤတရားဦးဓမၼစၾကာ
ျမတ္ေဒသနာ၌ နက္နဲ၊ခက္ခဲ၊သိနုိင္ခဲလွတဲ႔ အနက္ အဓိပၸါယ္ သေဘာတရား လမ္းညႊန္မိန္႔မွာခ်က္တုိ႔ကုိ
ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းေပၚလြင္ေအာင္ ထုိးထြင္း၍သိျမင္နုိင္ၾကဖုိ႔ရန္ မ်ားစြာအေထာက္အကူျဖစ္လိမ္႔မယ္လုိ႔လဲ
ယူဆမိပါတယ္ ၊ ေ၀ဖန္ပုိင္းျခား စီစစ္ေလ႔လာေတာ္မူၾကပါလုိ႔လဲ ႏႈိးေဆာ္ တုိက္တြန္းပါတယ္
။
အနက္အဓိပၸါယ္
( ေဒြေမဘိကၡေ၀ အႏာၱ ပဗၺဇိေတန နေသ၀ိတဗၺာ
) - အစျဖာသည့္ တရားဦးဓမၼစၾကာ ျမတ္ေဒသနာကုိ ပဥၥ၀ဂၢီ၅ဦးတုိ႔အား ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ႀကီး
ေဟာျပေနပါသည္ ။ ခ်စ္သားတုိ႔ - ေလာကတြင္ မမွီ၀ဲအပ္ေသာ
၊ မျပဳလုပ္အပ္ ေသာ ၊ မဆည္းကပ္အပ္ေသာ ဤတရားႏွစ္ပါးတုိ႔ကုိ သံသရာေဘးဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္လုိၾကသည့္
ရဟန္းပုဂၢဳိလ္ လူပုဂၢဳိလ္ ၊ ရေသ႔ေယာဂီပုဂၢဳိလ္မ်ား ၊ ကာမဘုံသား နတ္သိၾကားမ်ား တုိ႔သည္
မမွီ၀ဲ ၊ မဆည္းကပ္ ၊ မျပဳလုပ္ၾကေလနဲ႔လုိ႔ တားျမစ္ ဆုံးမေတာ္မူပါတယ္ ။ ၄င္းတရားႏွစ္ပါးတြင္
လက္၀ဲလမ္းေခၚတဲ႔တပါးကေတာ႔ - ( ကတေမ ေဒြ ေယာစာယံ ကာေမသု ကာမသုခလႅိကာ နုေယာေဂါ ) တဲ႔
။ ဒီအပုိဒ္မွာ ကာေမသု ကုိအရင္ထုတ္ၾကည့္ေတာ႔ ငရဲ၊ၿပိတၱာ၊တိရိစာၦန္၊ အသူရကာယ္(အပါယ္ေလးဘုံ)
၊ လူ႕ဘုံ ၊ နတ္ျပည္ေျခာက္ဘုံ ဟူေသာ ကာမ(၁၁)ဘုံ အကုန္အႀကဳံး၀င္သြားပါတယ္ ။ ကာမသုခလႅိကာ
အပုိဒ္ကုိ ဖြင္႔ဆုိရလွ်င္ ကာမဂုဏ္၊အာ႐ုံတရားေတြကုိ အရင္းတည္၊အမွီျပဳၿပီး ခ်မ္းသာမႈေတြခံစားေန ၾကတာျဖစ္တယ္ ။နုေယာေဂါ က်ေတာ႔ ေယာဂ- က်င္႔စဥ္၊အက်င္႔၊အက်င္႔စ႐ုိက္ပါ
ပါလာေတာ႔ ပုိမုိက်ယ္၀န္းသြားပါတယ္။ - - - - - ဥာဏ္ကုန္လႊင္႔လုိ႔စဥ္းစားၾကည့္နုိင္ပါတယ္
၊ ဥပမာတခ်ဳိ႕ေဆာင္ရလွ်င္ တုိင္း၊နုိင္ငံ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ႔ ရွင္ဘုရင္၊ မင္း သမၼတ ေတြက်ေတာ႔
မိမိတုိ႔ တန္ခုိးအာဏာအရွိန္အ၀ါကုိ အေကာင္းအဆုိးအမ်ဳိးမ်ဳိးေသာနည္းတုိ႔နဲ႔ ခ်ဲ႕ထြင္ၿပီး
ကိေလသာအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္တရားေတြကုိ ခံစား၊စံစားေနၾကသလုိ အအုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစားေတြက်ေတာ႔လဲ
မိမိတုိ႔နဲ႔ လက္လွမ္းတမွီ ထုိက္သင္႔ရာ ကိေလသာအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္တရားေတြ မွီ၀ဲခံစားၾကရေတာ႔
ခံစားတဲ႔ အက်င္႔စ႐ုိက္ေတြ မတူ ကြဲျပား ကြာျခားသြားၾကပါတယ္ ။ - - - ရာထူးႀကီးရင္ႀကီးတဲ႔အေလ်ာက္
၊ ရာထူးငယ္ရင္ငယ္တဲ႔အေလ်ာက္ ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ ခ်မ္းသာရင္ခ်မ္းသာတဲ႔အေလ်ာက္ ၊ စည္းစိမ္ႏြမ္းပါးဆင္းရဲသားကဆင္းရဲတဲ႔အေလ်ာက္
၊ ဥာဏ္ပညာက်ယ္ရင္ က်ယ္သေလာက္ ၊ ဥာဏ္ပညာနဲပါးရင္နဲပါးသေလာက္ ၊ ခြန္းအားႀကီးရင္ႀကီးတဲ႔အေလ်ာက္
၊ ခြန္အားနဲပါးလွ်င္နဲပါးတဲ႔ အေလ်ာက္ ၊ ႐ုပ္လွရင္လွသေလာက္
၊ ႐ုပ္ဆုိးရင္ဆုိးတဲ႔အေလ်ာက္ ကိေလသာအာ႐ုံကာမဂုဏ္ခံစားမႈ အက်င္႔စ႐ုိက္ ေတြ မတူကြဲျပားျခားနားေနျပန္ပါတယ္
။ - - - ရဟန္းရွင္လူ မည္သူမဆုိ ကိေလသာအာ႐ုံကာမဂုဏ္တရားတုိ႔ကုိ
မမွီ၀ဲ မဆည္းကပ္ၾကဖုိ႔ တားျမစ္သည္ကုိ၄င္း ၊ ျပဳလုပ္အားထုတ္ခံစားေနၾကပါက သံသရာေဘးဒုကၡမွ
မလြတ္ေျမာက္နုိင္ ျဖစ္မည္ဟူေသာ လမ္းညႊန္ခ်က္သေဘာတရားကုိ၄င္း ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္နဲ႔ေ၀ဖန္ပုိင္းျခားၾကည့္ရင္
သိနုိင္ပါလိမ္႔မယ္ ။
( ဟီေနာ ဂေမၼာ ေပါထုဇၨနိေကာ အနရိေယာ အနတၱသံဟိေတာ ) ဤအပုိဒ္မွာ
ဟီေနာ ဆုိတဲ႔ နာမ၀ိေသသနပုဒ္သည္ ဂေမၼာ ကုိ၄င္း ၊ ေပါထုဇၨနိေကာ ကုိ၄င္း ၊ အနရိေယာ
ကုိ၄င္း (၃)ပုဒ္စလုံးကုိ ယုတ္ညံ့ေသာ အနက္နဲ႔ အထူးျပဳပါတယ္ ။
(ေနမ်ဳိးေသာင္း)
၄င္းပါဠိေတာ္၏
အဓိပၸါယ္အက်ယ္ကုိ ေနာက္အပုိင္းတခုတြင္ ဆက္လက္ဖြင္႔ဆုိပါမည္ ။ (၀ီမံသာ)
No comments:
Post a Comment