က်ေနာ္ ခုတေလာ
သာေရးနာေရး၊သာသနာေရးပြဲေတြမွာ ေရစက္ခ်အမွ်ေ၀ရင္ၾကားေနရတာတခု နားထဲမွာ တမ်ဳိးေလးျဖစ္ေနတယ္
။ ( အားလုံး ၾကားၾကသမွ် ကုသုိလ္ အမွ်၊အမွ်၊အမွ်
ယူေတာ္မူၾကပါကုန္ေလာ႔ ) တဲ႔ ။ ဘယ္ ဆရာ စထြင္လုိက္တယ္မသိ ။ အဲဒီအမွ်ေပးေနသူေတြကုိ(ကတ္သီးကတ္သတ္လုိ႔ပဲထင္ထင္)ေမးၾကည့္ပါရေစ
။ ခင္ဗ်ား တုိ႔ အမွ်ေပးတဲ႔ဟာက ကုသုိလ္မဟုတ္လုိ႔ အျခားဘာမ်ားျဖစ္စရာရွိေသးလုိ႔လဲဗ်ာ
။ ဒါေလးတခုေတာ႔ စိတ္ခ်ယုံၾကည္စြာ ရွိေစခ်င္ပါတယ္ ။ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ ၊ ဘာပြဲလုပ္လုပ္
- လႈဒါန္းမႈ၊ေကၽြးေမြးမႈ ပါစၿမဲ ၊ ဒါနကုသုိလ္ ။ ထားပါေတာ႔ဗ်ာ ၊ ေကၽြးေန၊ေမြးေနစဥ္မွာ
စိတ္ကဟုိေရာက္ဒီေရာက္ ၊ အာ႐ုံေတြ အေထြေထြအျပားျပားနဲ႔ အကုသုိလ္ေတြ ၾကား၀င္ဦးမယ္ ဆုိတာ
နားလည္နုိင္ပါတယ္ ။ အဲ - ဆရာေတာ္၊သံဃာေတာ္ေတြ ပရိတ္ေတာ္ေတြရြတ္ဖတ္ ၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရား
ဒါမွမဟုတ္ ကုသုိလ္နဲ႔စပ္ေသာတရားေတြ ေဟာၾကားေနခ်ိန္ ႐ုိ႐ုိေသေသထုိင္၊အာ႐ုံေလးစုိက္၊စိတ္၀င္တစားနားေထာင္
ေန႐ုံနဲ႔ ဓမၼသာ၀နကုသုိလ္ႀကီး စျဖစ္ေနပါၿပီ ၊ တရားစဥ္ေလွ်ာက္ႏွလုံးသြင္းနုိင္၊ဆင္ျခင္႐ႈမွတ္နုိင္မယ္ဆုိရင္
တခါမွမရဘူး တဲ႔ အျမတ္ဆုံး ေလာကုတၱရာကုသုိလ္ေတြေတာင္ ျဖစ္နုိင္ပါေသးတယ္ ။ တရားဆုံးေတာ႔
ေရစက္ခ်အမွ်ေပးတယ္ ဆုိတာ မိမိနဲ႔ထပ္တူ သတၱ၀ါေတြ ကုသုိလ္ရၾကပါေစ ဆုိတဲ႔ ေမတၱာကုသုိလ္ႀကီးက
အရင္းတည္ၿပီးသားပါ ။ ကဲဘယ္မွာလဲဗ်ာ ၊ အဲအခ်ိန္ေလး အကုသုိလ္၀င္မ႐ႈပ္နုိင္ပါဘူးဗ်ာ ။
ကုသုိလ္စိတ္ခ်ည္းပဲ အနႏၲရပစၥည္းနဲ႔ ဆက္ျဖစ္သြားတာပါ ။ ခုေတာ႔ ဒီမွာ အားလုံးၾကားသမွ်
ကုသုိလ္ အမွ် ယူၾကပါဆုိေတာ႔ မိမိကုိယ္ကုိ မယုံၾကည္ရာေရာက္ေနပါတယ္ ။ မိမိကုိယ္ကုိမွ
မယုံၾကည္နုိင္ရင္ ရတနာ(၃)ပါးအေပၚ ယုံၾကည္တဲ႔၊ၾကည္ညဳိတဲ႔ သဒၵါတရားဟာ ဒီေခတ္ သူမ်ားဘာသာအယူ၀ါဒေတြ
ၾကားမွာ ခါးသီးတဲ႔စမ္းသပ္မႈေတြ ခံေနရဦးမွာပါ ။ ၾကားတဲ႔သူက ဘယ္လုိ ေတြးမိလဲဆုိေတာ႔
ေၾသာ္ သူ႕ခမ်ာ - -သူ႕မွာအကုသုိလ္ေတြမ်ားလြန္းၿပီး မွားပါသြားမွာစုိးလုိ႔ ရွိစုမဲ႔စု
ကုသုိလ္ေလးထဲ႔ဆုိ အမွ်ေ၀ေနရရွာပါလားလုိ႔ ၊ ကဲ ဒီေတာ႔ ကုသုိလ္ရွင္ဟာ မုဒိတာပြားစရာမျဖစ္ရပဲ
က႐ုဏာသက္စရာျဖစ္သြားရပါေတာ႔တယ္ ။
သင္ေပးတဲ႔ ၊ ထြင္ေပးတဲ႔ ဆရာေတြကုိလဲ (ပညာရွိ
သတိျဖစ္ခဲ)ျဖစ္မွာစုိးလုိ႔ တခု ေထာက္ျပပါရေစ ။ အဲဒါက - ကုသုိလ္တရားဟာ တုိးပြားတဲ႔သေဘာရွိၿပီး အကုသုိလ္တရားဟာ ဆုတ္နစ္တဲ႔သေဘာရွိတယ္
ဆုိတာပါပဲ ။ ကုသုိလ္ဟာ ၀ိဇၨာဥာဏ္ဦးစီးၿပီး(ကာမာ၀စရကုသုိလ္ေတာင္ ေလာကီ၀ိဇၨာဥာဏ္ဦးေဆာင္ပါတယ္)
အကုသုိလ္ဟာ အ၀ိဇၨာဥာဏ္ဦးစီး ပါတယ္ ။ အ၀ိဇၨာ(အမွန္မသိျခင္း)ဟာ အေမွာင္သေဘာရွိၿပီး ၀ိဇၨာ(အမွန္သိျခင္း)ဟာ
အလင္းသေဘာရွိပါတယ္ ။ အလင္းေရာင္ဟာ တုိးပြားတဲ႔သေဘာရွိၿပီး အေမွာင္ကေတာ႔ဆုတ္နစ္တဲ႔သေဘာရွိပါတယ္
။ အလင္းမေရာက္ခင္သာ အေမွာင္တြင္က်ယ္နုိင္ၿပီး ဒီအေမွာင္ထုႀကီးဟာလဲ တုိးပြားသထက္တုိးပြားလာ႐ုိး
ထုံးစံမရွိပါဘူး ၊ အလင္းေရာက္ရင္ ေတာ႔ အေမွာင္ထုဟာ မေနနုိင္ ၊ ၿပဳိကြဲ ေပ်ာက္ကြယ္ရပါတယ္
။ ေနထြက္ခ်ိန္ကုိၾကည့္ပါ ။ အလင္းေတြတစတစတုိးပြား လာတာနဲ႔အမွ် အေမွာင္ထုႀကီး တစတစဆုတ္နစ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာ
ေတြ႕မွာပါ ။ ပုိၿပီးရွင္းေအာင္ ေမးခြန္းေလးတခု မိတ္ေဆြတုိ႔ကုိေမးခ်င္ပါတယ္ ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔
ဆီမီးတုိင္အလင္းကုိသယ္ေဆာင္ၿပီး တတုိင္ၿပီးတတုိင္ မွ်ေ၀ထြန္းညွိ အလင္း ေတြတုိးပြားေအာင္လုပ္လုိ႔ရသလုိ
အေမွာင္ထုႀကီးကုိသယ္ေဆာင္ၿပီး တထုၿပီးတထု တုိးပြားေမွာင္မုိက္ေအာင္ လုပ္လုိ႔ရပါ သလားခင္ဗ်ာ
။ ဒါဟာ အဘိဓမၼာသေဘာနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆုိ ကုသုိလ္စိတ္ကေလးျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ပီတိ၊သုခ ေစတသိက္ေတြ
ေသာမနႆေ၀ဒနာေစတသိက္ေတြ တုိးပြားမ်ားျပားလာေလ႔ရွိၿပီး
အကုသုိလ္စိတ္ကေလးျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ကုကၠဴစ ၊ ဗ်ာပါဒ ေတြ ၊ ေဒါမနႆေ၀ဒနာေစတသိက္ေတြ ယွဥ္လာလုိ႔
ေရွ႕မတုိးပဲ ဆုတ္နစ္သြားတတ္ၾကတာပါ ။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ေလာဘတဏွာ အကုသုိလ္ေၾကာင္႔ ပီတိ၊သုခ
ျဖစ္ရတယ္ဆုိေတာင္ ပမာဏတခုေလာက္အလုိျပည့္ခ်ိန္ ပီတိ၊သုခလဲ ရပ္ သြားၿပီး ကုကၠဴစ ၊ ဗ်ာပါဒ
ျပန္၀င္တတ္ပါတယ္ ။ ဥပမာ ႐ုိင္း႐ုိင္း(ထင္ရွားေအာင္) ျပရရင္ (လင္မယားေတြ သံ၀ါသမႈ၊ ေမထုန္မႈ)
ျပဳေနခ်ိန္နဲ႔ အလုိျပည့္၊ၿပီးသြားခ်ိန္ ျဖစ္တဲ႔စိတ္ေတြ ယွဥ္ၾကည့္ရင္ သိနုိင္ပါတယ္ ။
တခ်ဳိ႕ သတိပဌာန္ အက်င္႔ ရွိသူမ်ားမွာ အဲဒီကိစၥၿပီးခ်ိန္မွာ သံေ၀ဂဥာဏ္ေတာင္ တန္းျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္
။
ဒါေၾကာင္႔မုိ႔ ကုသုိလ္ရွင္အေပါင္းကုိ အေလးအနက္၊ေစတနာေရွ႕ထားမွာၾကားလုိတာကေတာ႔
ကုသုိလ္အမႈျပဳ ေနခ်ိန္ ၊ အေရးအႀကီးဆုံး တရားနာေနခ်ိန္မွာ တ႐ုိတေသ ၊ အာ႐ုံစူးစုိက္ၿပီး
နာၾကားရင္းဆင္ျခင္ ဒီလုိေနနုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ ဘာအကုသုိလ္မွ ျဖတ္၀င္နုိင္စရာမရွိလုိ႔ အမွ်ေပးရင္လဲ
(ထဲ႔မေျပာလဲ) ၾကားရသူေတြက ကုသုိလ္ခ်ည္းပဲ ရသြားၾကမွာပါ ။ ဒါေလးတခုေတာ႔ စိတ္ခ်ယုံၾကည္စြာ
( အားလုံး ၾကားၾကသမွ် အမွ်၊အမွ်၊အမွ် ယူေတာ္မူၾကပါကုန္ေလာ႔ ) လုိ႔ ဆုိနုိင္ၾကပါ ေစေၾကာင္း
ကုသုိလ္ရွင္အေပါင္းတုိ႔ခင္ဗ်ာ ။
( ၀ီမံသာ )
No comments:
Post a Comment