ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာဓမၼာ
ပစိၧမာနံ ပစိၧမာနံ ကုသလာနံဓမၼာနံ ဥပနိႆယ
ပစၥေယန ပစၥေယာ။
ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာဓမၼာ
ပစိၧမာနံ ပစိၧမာနံ အကုသလာနံဓမၼာနံ ေကသဥၥိ
ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ။
ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာဓမၼာ
ပစိၧမာနံ ပစိၧမာနံ အဗ်ာကတာနံဓမၼာနံ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ။
ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာဓမၼာ
ပစိၧမာနံ ပစိၧမာနံ အကုသလာနံဓမၼာနံ ဥပနိႆယ
ပစၥေယန ပစၥေယာ။
ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာဓမၼာ
ပစိၧမာနံ ပစိၧမာနံ ကုသလာနံဓမၼာနံ ေကသဥၥိ
ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ။
ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာဓမၼာ
ပစိၧမာနံ ပစိၧမာနံ အဗ်ာကတာနံဓမၼာနံ ဥပနိႆယ
ပစၥေယန ပစၥေယာ။
ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာဓမၼာ
ပစိၧမာနံ ပစိၧမာနံ အဗ်ာကတာနံဓမၼာနံ ဥပနိႆယ
ပစၥေယန ပစၥေယာ။
ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာဓမၼာ
ပစိၧမာနံ ပစိၧမာနံ ကုသလာနံဓမၼာနံ ဥပနိႆယ
ပစၥေယန ပစၥေယာ။
ပုရိမာ ပုရိမာ အဗ်ာကတာဓမၼာ
ပစိၧမာနံ ပစိၧမာနံ အကုသလာနံဓမၼာနံ ဥပနိႆယ
ပစၥေယန ပစၥေယာ။
ဥတုေဘာဇနံပိ ဥပနိႆယ ပစၥေယနပစၥေယာ ။ ပုဂၢေလာပိ ဥပနိႆယ ပစၥေယနပစၥေယာ
။
ေသနာသနံပိ ဥပနိႆယ ပစၥေယနပစၥေယာ ။
ဥပနိႆယ
ပစၥယဆုိသည္မွာ အားႀကီးေသာမွီခုိအားထားရာ အေထာက္အပံ႔အျဖစ္ျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ သေဘာကုိေခၚပါသည္
။ မုိးေကာင္းကင္၏ အားႀကီးေသာအေထာက္အပံ႔ကုိရသျဖင္႔သာ ေရေျမ၊ေတာေတာင္၊ သက္ရွိ သက္မဲ႔
သတၱဝါခပ္သိမ္းတုိ႔ ရွင္သန္ႀကီးထြားရသလုိပင္ ကုသုိလ္တရား၊အကုသုိလ္တရား စသည့္႔တရားေတြ၏
အား ႀကီးေသာ အေထာက္အပံ႔ပစၥယကုိ မွီခုိ၍သာ ေနာက္ထပ္ ကုသုိလ္၊အကုသုိလ္၊အဗ်ာကတ တရားေတြ
ဆက္လက္ျဖစ္ ေပၚၾကရျခင္းသည္ ဥပနိႆယပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳလုိက္တာ ျဖစ္ပါသည္ ။
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္(၉)ပါး၊တရားဂုဏ္ေတာ္(၆)ပါး၊သံဃာ႔ဂုဏ္ေတာ္(၉)ပါးတုိ႔ကုိ
ယုံၾကည္၊ေလးျမတ္၊ၾကည္ညဳိလွ ေသာ သဒၶါတည္းဟူေသာ ကုသုိလ္တရား၏ အားႀကီးေသာအေထာက္အပံ႔ကုိ
အမွီျပဳ၍ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲ၊လႈဒါန္းျခင္း ဒါန ကုသုိလ္ ၊ ငါးပါးသီလ၊ဥပုသ္သီလ စသည္ ကုိယ္က်င္႔သိကၡာေစာင္႔ထိန္းျခင္းဟူေသာ
သီလကုသုိလ္ ၊ ျဖစ္ပ်က္ဓမၼ၊ရုပ္နာမ္ သခၤါရတုိ႔၏ မၿမဲျခင္းသေဘာ၊ဆင္းရဲျခင္းသေဘာ၊အစုိးမရျခင္းသေဘာတုိ႔ကုိ
ဥာဏ္ျဖင္႔ဆင္ျခင္၍ ျဖစ္ပ်က္ဆင္းရဲကင္းရာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ အသခၤတဓါတ္ ျမတ္နိဗၺာန္ကုိ မဂ္ဥာဏ္၊ဖုိလ္ဥာဏ္ျဖင္႔
မ်က္ေမွာက္ျပဳနုိင္ရန္အလုိ႔ငွာ ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာ ဝိပႆနာ ဘာဝနာကုသုိလ္ စသည္႔ ကုသုိလ္တရားမ်ား
ဆက္လက္ျဖစ္ပြားရသည္မွာ ငါလုပ္တာမဟုတ္ ၊ ဥပနိႆယ ပစၥယအေထာက္အပံ႔ျဖင္႔သာ ေက်းဇူးျပဳျခင္းသေဘာျဖစ္သည္ဟု
သိမွတ္ရမည္ျဖစ္ပါသည္ ။
ဒီေကာင္
ငါ႔ကုိဆဲတယ္(မေက်နပ္ဘူး)ဟူေသာစိတ္သည္ ေဒါသႏွင့္ယွဥ္ေသာ အကုသုိလ္စိတ္တည္း။ ထုိအကုသုိလ္စိတ္၏
အားႀကီးေသာအေထာက္အပံ႔ေၾကာင္႔ ငါရုိက္လုိက္ရ ေသေတာ့မယ္ ဟု ဗ်ာပါဒႏွင့္ယွဥ္ေသာ အကုသုိလ္စိတ္တုိ႔ ဆက္လက္ျဖစ္ပြားရသည္မွာလဲ
ဥပနိႆယပစၥယ သတၱိပင္ျဖစ္ပါသည္ ။ ထုိ အကုသုိလ္တရား၏ အားႀကီးေသာအေထာက္အပံ႔ကုိအမွီျပဳ၍
ရုိက္မည္၊သတ္မည္ဟု တုတ္၊ဓါး၊လက္နက္တုိ႔ကုိကုိင္ဆြဲ၏ ။ ထုိ တုတ္ ၊ ဓါး ၊ လက္နက္တုိ႔သည္၄င္း
၊ ရုိက္ေသာခႏၶာကုိယ္သည္၄င္း အဗ်ာကတဓမၼ ျဖစ္၏ ။ အကုသုိလ္ေထာက္အပံ႔ျဖင္႔ အဗ်ာကတ တရားမ်ားျဖစ္ရျခင္းပင္တည္း
။ ထုိနည္းတူစြာပင္ ၾကည္ညဳိသဒၶါကုသုိလ္စိတ္ေၾကာင္႔ ဘုရား၊ေစတီ စသည္တုိ႔တြင္ ရွိခုိး
ပူေဇာ္ျပဳ၏ ။ ထုိ ဘုရား၊ေစတီ၊ရုပ္ပြားေတာ္၊သာသနာ႔အထိမ္းအမွတ္အလံ စသည္တုိ႔သည္လဲ ကုသုိလ္အေထာက္အပံ႔
ဥပနိႆယပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳလုိက္ေသာ အဗ်ာကတ တရားမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္ ။ အျပန္အလွန္အားျဖင္႔
ထုိေစတီ ၊ ရုပ္ပြား အဗ်ာကတ တရားမ်ားကုိမွီ၍ ၾကည္ညဳိသဒၶါကုသုိလ္ ျဖစ္ရသည္ကုိလဲ သိေစခ်င္ပါသည္။
အခ်ဳိ႕ေသာ
ဥာဏ္ပညာနုနယ္သည့္ ပုထုဇဥ္တုိ႔သည္ အလႈပြဲ၊ ပူေဇာ္ပြဲ စသည့္ ကုသုိလ္မႈတုိ႔ကုိျပဳ၏ ။ ငါ႔အလႈ
ႀကီးက်ယ္ေအာင္ဟဲ႔ ဟုဆုိကာ တီးမႈတ္၊ကခုန္၊ဇတ္ပြဲ၊ဆုိင္းပြဲငွားၾက၏ ။ အလႈကုသုိလ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး
ေသာက္စား၊ ေပ်ာ္ပါး တဏွာသမုဒယ အကုသုိလ္ေတြ ပြားၾကကုန္၏ ။ စုေဆာင္းထားသမွ် အပုိကုန္မ်ားလွသျဖင္႔
ကုိယ္စိတ္ပင္ပမ္း ေသာက၊ေဒါမနႆ အကုသုိလ္ေတြ ပြားၾကရျပန္၏ ။ ဤကား ပညာ မယွဥ္ေသာ ဒါနကုသုိလ္၏
ဥပနိႆယ ပစၥယ ေၾကာင္႔ အကုသုိလ္ေတြ ျဖစ္ၾကရပုံတည္း ။ တုိ႔ျမန္မာေတြ ဆင္ျခင္အပ္လွပါသည္
။
အခါတပါး၌ ရဟန္းသည္ ဝိပႆနာဘာဝနာကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္၏
။ ထုိရဟန္းအား ျပင္ပ ပေယာဂတစုံတရာ ေၾကာင္႔ အနာေရာဂါေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ေဘးရန္အႏၱရာယ္တုိ႔ေသာ္လည္းေကာင္း
က်ေရာက္၏ ။ ႀကီးစြာေသာ အနာ ေရာဂါ ၊ ဒဏ္ရာႏွိပ္စက္၍ ခႏၶာကုိယ္ဆင္းရဲပင္ပမ္းျခင္းျဖစ္၏
။ ထုိ ကာယိကဒုကၡသည္ အဗ်ာကတ ဓမၼပင္ျဖစ္၏ ။ ထုိ အဗ်ာကတ တရား၏ အားႀကီးေသာအေၾကာင္းအေထာက္အပံ႔ကုိမွီ၍
မခံမရပ္နုိင္ျခင္း ေဒါမနႆေဝဒနာ အကုသုိလ္ တရားျဖစ္ေပၚ၏ ။ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ အကုသလာနံဓမၼာနံ
ဥပနိႆယ ပစၥယပင္တည္း ။ ထုိအခုိက္ဝယ္ သတိ၊သမာဓိ၊ ပညာျဖင္႔ ျပည့္စုံေသာ အၾကင္ရဟန္းသည္
ထုိေဒါမနႆေဝဒနာ၏ ျဖစ္မႈ၊ပ်က္မႈတုိ႔ကုိ ဥာဏ္ျဖင္႔ထင္ေအာင္ရႈပြား၍ ဒုကၡ အရိယသစၥာကုိ ပုိင္းျခားသိျမင္မႈ
မဂ္ကုသုိလ္သည္ျဖစ္၏ ။ ထုိ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡအရိယသစၥာ၏ ကင္းရာ၊ကုန္ရာ၊ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ
အသခၤတနိဗၺာန္ကုိ မဂ္ဥာဏ္ျဖင္႔မ်က္ေမွာက္ျပဳၿပီးသည္ႏွင္႔
တၿပဳိင္နက္ နိေရာဓသစၥာအမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္၏ သႏၱိသုခ ၿငိမ္း ေအးရာႀကီးတြင္ ခုိဝင္စံစားေသာ
ဖုိလ္ကုသုိလ္သည္ျဖစ္ပါေလ၏ ။ ဤအျခင္းအရာသည္ကား အိေျႏၵငါးပါး၊ဗုိလ္ငါးပါးႏွင္႔ ျပည့္စုံေသာ
၊ ဝိပႆနာဘာဝနာ၊အႏုပႆနာဘာဝနာတုိ႔ျဖင္႔ လႊမ္းၿခဳံေလ႔က်က္အပ္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာဂီ ၊ ရဟန္း
တုိ႔တြင္ အကုသုိလ္တရား၏ ဥပနိႆယ ပစၥယကုိမွီ၍ ကုသုိလ္တရားမ်ား ျဖစ္ပြားရျခင္းသေဘာပင္တည္း
။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ရုပ္နာမ္ခႏၶာအစုစုတုိ႔သည္ ယခုကဲ႔သုိ႔သြားလာလႈပ္ရွား၍ ေကာင္းမႈ၊မေကာင္းမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ
မရုိး ရေအာင္ ျပဳလုပ္ေနနုိင္ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရွင္သန္ေနေသး၍ျဖစ္ပါ၏ ။ ထုိသုိ႔ရွင္သန္နုိင္ေအာင္
ကံ၊စိတ္ တည္းဟူ ေသာ ကုသုိလ္၊အကုသုိလ္တရားမ်ားေၾကာင္႔အျပင္ ဥတု၊အာဟာရ တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရားတုိ႔ကလဲ
အင္အား ႀကီးမားစြာ အေထာက္အပံ႔ျပဳေနၾကသည္ကုိ ျမင္ၾကပါကုန္ ။ တဖန္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ယခုလုိ
ေလာကသဘာဝ ယထာဘူတ ဥာဏ္အျမင္ကုိ ရရွိ၍ သံသရာလြတ္လမ္း ေမွ်ာ္မွန္းနုိင္သည္မွာ ဗုဒၶ တည္းဟူေသာ
မဟာပူရိသပုဂၢဳိလ္ျမတ္ ၊ တရားေတာ္ မ်ားကုိ အသက္ႏွင္႔ရင္း၍ ထိန္းသိမ္းေစာင္႔ေရွာက္ သင္ၾကားေပးေတာ္မူၾကသည့္
သံဃာ တည္းဟူေသာ မဟာပူရိသ ပုဂၢဳိလ္ျမတ္တုိ႔၏ မုိးေကာင္းကင္ပမာ အားႀကီးလွစြာေသာ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ႔ကုိ
အမွီျပဳ၍သာ ရနုိင္၊သိနုိင္ၾက သည္ကုိ ေက်းဇူးတတင္ သိျမင္ၾကပါကုန္ ။ ပစၥႏၲရာဇ္ အရပ္ ကင္းလြတ္၍
ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ ေရာင္ဝါထိန္လင္းသည့္ သည္ေျမ၊သည္နုိင္ငံ၊သည္ေက်ာင္းကန္ဇရပ္ ေသနာသနံပိ
အမွီႀကီးကုိရ၍လဲ သည္နိဗၺာန္တရား၊ကုသုိလ္တရားေတြ ရနုိင္ေပ၏ ဟု ဥပနိႆယ ပစၥယ ေက်းဇူးႀကီးကုိလဲ
မေမ႔ၾကပါေစကုန္သတည္း ။
ခ်စ္စြာေသာစာ႐ႈသူ - - ခႏၶာငါးပါး၊႐ုပ္နာမ္တရားတုိ႔ႏွင့္
ေကာင္းမႈ၊မေကာင္းမႈအစုစုတုိ႔၏ ျဖစ္ျခင္း၊ပ်က္ျခင္းတရား ခပ္သိမ္းတုိ႔သည္ ဥပနိႆယပစၥည္း၏
အားႀကီးေသာအေထာက္အပံ႔ေၾကာင္႔သာ ျဖစ္ေန၊ပ်က္ေနရသည့္သေဘာကုိ မိမိ ဉာဏ္ျဖင္႔ဆင္ျခင္သုံးသပ္၍
ၾကည့္ပါကုန္။ ဘယ္မွာ မာန္ဝင္ ေမာက္မာခ်င္၍ ျဖစ္မည္နည္း ။ ဘယ္မွာ ငါပဲ အတၱစြဲ၍ ရ မည္နည္း
။ ထုိ ယထာဘူတသဘာဝကုိ ပစၥယ ၊ ပစၥယုပၸန္ဟု အမွန္ျမင္ပါလွ်င္ သကၠာယဒိ႒ိေပ်ာက္ပါသည္။ အေၾကာင္း
ရွိသ၍ ျဖစ္ဦးမည္ကုိ သိပါက ဘဝျပတ္အယူ ဥေစၧဒ ဒိ႒ိ ၿငိမ္းပါသည္။ ျဖစ္ၿပီးသမွ် ပ်က္ရ ဓမၼတာႏွင့္
အေၾကာင္းမဲ့ထၿပီး မျဖစ္တတ္ေသာသေဘာကုိ သိျမင္ပါက ၿမဲသည္တည္သည္ဟူေသာအယူ ႆႆတဒိ႒ိ ျပဳတ္ပါသည္။
ဒိ႒ိျပဳတ္၍ ဟုတ္နုိးနုိးသံသယရွင္းကာ
ယုံၾကည္မႈအားခုိင္မာစြာျဖင့္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ပြားမ်ားအားထုတ္သြားမည္ ဆုိပါလွ်င္ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္မွန္ပါက
ယခုဘဝတြင္ပင္ ေသာတာပန္၊သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္ စသည္ျဖစ္နုိင္၍ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ မဟုတ္ေသးပါကလည္း ပါရမီအဆင့္ဆင့္ ရင့္က်က္၊ျမင့္တက္ကာ
ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္၊ စူဠေသာတာပန္အျဖစ္တုိ႔ကုိရနုိင္္၍ ဒုကၡေလး႐ြာ၊အပါယ္တံခါးပိတ္ကာ နိဗၺာန္စခန္းအလွမ္းမေဝးေတာ့ပါေၾကာင္း
သတင္းေကာင္းပါးလုိက္ရပါသည္ ။
ဝီမံသာ
(၉-၁၀-၂၀၁၃)
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။ ေဆာင္းပါးပုံစံျဖင့္
ေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါသျဖင့္ အၿပီးတုိင္မေဖာ္ျပနုိင္ျခင္းအေပၚ
နားလည္ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္ပါသည္
။ (စာေရးသူ)
No comments:
Post a Comment