Monday, June 6, 2016

မဂ္ေပါက္ ဖုိလ္၀င္ နိဗၺာန္ျမင္ တရားေတာ္ အပုိင္း - ၁ (ဃ)

ေက်ာက္သေဘၤာဆရာေတာ္ႀကီး၏
မဂ္ေပါက္ ဖုိလ္၀င္ နိဗၺာန္ျမင္ တရားေတာ္
အပုိင္း - ၁ (ဃ)
ျဖစ္ဖုိ႔ရာေတြက အေၾကာင္းကူမွျဖစ္ရေလေတာ႔ တနည္းနည္းနဲ႔ေပါ႕ ၊ ကံ၊စိတ္၊ဥတု၊အာဟာရရယ္ ၊ အ၀ိဇၨာ၊တဏွာ၊ ဥပါဒါန္ရယ္ အမ်ားႀကီးပဲ ။ အေၾကာင္းေတြဆုိတာက အမ်ားႀကီးပဲ ။ ေဒသနာနည္းနဲ႔ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ႔ ဆုံးနုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာေတာ္မွာ အေၾကာင္းက(၁၂)ပါး ၊ ပဌာန္းေဒသနာေတာ္မွာ နည္းအားျဖင္႔(၂၄)နည္း ရွိတယ္ ။ အဲဒါေၾကာင္႔ တရားဆုိတာ သူ႕ဟာသူကေတာ႔ မျဖစ္နုိင္ပါဘူး ။ သူ႕ဟာသူကေတာ႔ အဗ်ာပါရတရားမုိ႔ သုန္း ေနပါတယ္ ၊ ဆိတ္ေနပါတယ္ ၊ ကုန္ေနပါတယ္ ၊ ခန္းေနပါတယ္ ။ အားထုတ္မႈက ဗ်ာပါရတရားပါ ။ နဂုိကေတာ႔ သူ႕ အလုိလုိကေတာ႔ သူ႕အတုိင္းတုိင္းကေတာ႔ အဗ်ာပါရတရားပါ ။ ျဖစ္ျခင္းကုိမစြမ္းနုိင္လုိ႔ အျဖစ္ေတြမွ -    သုန္းေနရပါတယ္ ၊ ဆိတ္ေနရပါတယ္ ၊    ကုန္ေနရပါတယ္ ၊ ခန္းေနရပါတယ္ ၊   ၿငိမ္းေနရပါတယ္ ၊ ခ်ဳပ္ေနရပါတယ္ ။ အဲဒီ ခ်ဳပ္ေနတာသိတာ ၀ိပႆနာဥာဏ္ေခၚတယ္ ။ ၀ိပႆနာဥာဏ္က ဒီလုိ ျဖစ္ေနတာေတြမရွိဘူး ။ ခ်ဳပ္ေနတာ သာလွ်င္ ရွိပါကလားလုိ႔သိတယ္ ။ စာကလဲ - ( သမုဒေယာ နတၳိ ၊ နိေရာေဓါ အတၳိ ) တဲ႔ ။                           သမုဒေယာ - ျဖစ္ေပၚေနျခင္းသည္ ၊ နတၳိ - မရွိ ။ နိေရာေဓါ - မျဖစ္ေပၚပဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍ေနျခင္းသည္ ၊ အတၳိ - ထင္ရွားရွိ၏ ။ ကဲ႔သုိ႔ ေဟာခဲ႔ပါတယ္ ။ လုိသိတဲ႔ဥာဏ္ကုိ ၀ိပႆနာဥာဏ္လုိ႔ေခၚတယ္ ။ ျဖစ္ေနက်စိတ္ေတြ ၊ ျဖစ္ေနက်ခႏၶာေတြ မိမိတုိ႔ရဲ႕မေနာမွာၾကည့္ ၊ တရားဆုိတာ အျခား လွမ္းလွမ္းမၾကည့္ရဘူး ။မိမိတုိ႔ရဲ႕ခႏၶာမွာ ေနာက္တုန္းကျဖစ္ေနက်စိတ္ ျဖစ္ေပၚေနၿပီးသားမရွိဘူး ။ ျဖစ္ေပၚေနၿပီးသားမရွိပါကလား ၊ သူ႕အလုိလုိခ်ဳပ္ေနမႈသာလွ်င္ ရွိပါကလားလုိ႔ သိတဲ႔ဥာဏ္ ျဖစ္ရမယ္ ။
သူ႕အလုိလုိခ်ဳပ္ေနေတာ႔ ခ်ဳပ္ရာႀကီးရွိတယ္ေပါ႕ ။ ခ်ဳပ္ေနတာသိ၍ ခ်ဳပ္ရာကုိျမင္ပါ ။ အဲဒီ ခ်ဳပ္ရာဟာ နိဗၺာန္ပဲ ။ ခ်ဳပ္တာ သိတာ - ဝိပႆနာဥာဏ္ ၊ ခ်ဳပ္ရာသိတာ - မဂ္ဥာဏ္ပဲ ။ အဲဒီလုိခ်ဳပ္ရာျဖစ္တဲ႔ နိဗၺာန္ကုိ ျမင္တဲ႔ဥာဏ္ ျဖစ္ပလားဆုိမွျဖင္႔ အဝိဇၨာ အစရွိသည္တုိ႔ကလဲ ခ်ဳပ္ပါေလေရာ ။ ( အဝိဇၨာယေတြဝ ၊ အေသသဝိရာဂနိေရာဓါ ၊ သခၤါရနိေရာေဓါ ) ဆုိတာ အဲဒီလုိ ခ်ဳပ္သြားပုံ ၊ ခ်ဳပ္လုိင္းႀကီးကုိေဟာတာ ။ ဒီလုိသိၾကရမယ္ ။ အဲဒီလုိသိရင္ျဖင္႔ မက်န္ပါဘူး ၊ ကုန္ေရာ ။ ဒီလုိျမင္ၿပီး ဒီလုိသိတာကုိ နိဗၺာန္ေရာက္တယ္လုိ႔ ေျပာရတာ ။
အဲဒီလုိသိေစျခင္းငွါ ၊ ေရာက္ေစျခင္းငွါ ၊ ျမတ္စြာဘုရားက နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေဟာခဲ႔တာေပါ႕ ။ အေၾကာင္းသတ္တဲ႔နည္း ေတြနဲ႔ ေဟာခဲ႔တယ္ ။ အက်ဳိးသတ္တဲ႔နည္းေတြက ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕နည္းမဟုတ္ဘူး ။ ဒိဌိတုိ႔ရဲ႕နည္း ။ အေၾကာင္းသတ္ဆုိတာက တျခားမဟုတ္ဘူး ။ ဘာရယ္ညာရယ္လုိ႔သိေတာ႔ သိတဲ႔စိတ္ျဖစ္လာတယ္ မဟုတ္လား ။ လူရယ္လုိ႔ဆုိတာ ၊ မိန္းမ-ေယာက္်ားဆုိတာေတြသိတဲ႔စိတ္ ျဖစ္လာတာပါ ။ ဘာေတြညာေတြလုိ႔သိေတာ႔ သိတဲ႔စိတ္ ျဖစ္ လာတာေပါ႕ ။ ႐ုပ္ေတြ နာမ္ေတြလုိ႔သိေတာ႔ သိတဲ႔စိတ္ျဖစ္လာတာ ။ အဲဒီ သိတဲ႔စိတ္က ပဓါန ၊ ဟုိ - လူေတြ ၊ ေယာက္်ား မိန္းမေတြ ၊ ႐ုပ္ေတြ နာမ္ေတြက အဓိကမဟုတ္ဘူး ။ အဲဒီစိတ္ကုိသိရမယ္လုိ႔ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ကေျပာတာ ။
အခုေတာ႔ အဲဒီစိတ္ကုိခ်န္ထားတယ္ ။ ႐ုပ္ေတြရယ္လုိ႔ေတာ႔ သိပါရဲ႕ ၊ နာမ္ေတြရယ္လုိ႔ေတာ႔ သိပါရဲ႕ ။ ခႏၶာေတြလုိ႔ေတာ႔ သိပါရဲ႕ ၊ အာယတနဓါတ္ အစရွိသည္တုိ႔ကုိေတာ႔ သိပါရဲ႕ ။ သိတာတခုကုိေတာ႔ ခ်န္ထားၾကတယ္ ။ သိတာက ပဓါန ၊ အဲဒါကုိ သိရမွာ ။
လုိရင္းကေတာ႔ ဒီ ႐ုပ္တရား၊နာမ္တရား၊ခႏၶာတရားေတြကုိသိေတာ႔ ႐ုပ္၊နာမ္သိတဲ႔ဥာဏ္ ၊ ခႏၶာသိတဲ႔ဥာဏ္ ၊ အာယတန သိတဲ႔ဥာဏ္ေတြပဲ ျဖစ္မယ္ ။ မဂ္ဥာဏ္ ၊ ဖုိလ္ဥာဏ္ေတြေတာ႔ မဟုတ္ဘူး ။ မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ မျဖစ္သ၍ေတာ႔ သကၠာယဒိဌိ မပယ္နုိင္ေသးဘူး ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ ။
ကူးယူ တင္ျပသူ  ( ၀ီမံသာ ) 6-6-2016

No comments:

Post a Comment