ေက်ာက္သေဘၤာဆရာေတာ္ႀကီး၏
မဂ္ေပါက္ ဖုိလ္၀င္ နိဗၺာန္ျမင္
တရားေတာ္
အပုိင္း - ၁ (ခ)
မဂ္ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိျဖစ္တာလဲ ၊ ကိေလသာ ခႏၶာတုိ႔ရဲ႕
ကင္းရာ၊ကုန္ရာ၊ခ်ဳပ္ရာ၊ၿငိမ္းရာကုိ သိျမင္တဲ႔ဥာဏ္ ျဖစ္၍ လာတာ ။ ကိေလသာနဲ႔တကြျဖစ္တဲ႔
ခႏၶာတုိ႔ရဲ႕ ခ်ဳပ္ရာ၊ၿငိမ္းရာကုိ သိတဲ႔အသိဥာဏ္ မျဖစ္ရင္ေတာ႔ သမုဒယဆုိတဲ႔ တဏွာ ေလာဘ
ျဖစ္ေနၾကတယ္ ။ အဲဒီသမုဒယသစၥာျဖစ္တဲ႔ တဏွာေလာဘက ခႏၶာအိမ္ကုိ ေဆာက္ေဆာက္ေနတယ္ ။
ခႏၶာအိမ္ေဆာက္တယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိခႏၶာအိမ္လဲ ၊ ယခု ၀ိပႆနာဥာဏ္ျဖင္႔
သိဖုိ႔က မေနာကျဖစ္တဲ႔ ခႏၶာငါးပါး ၊ မေနာကျဖစ္တဲ႔ခႏၶာငါးပါးဆုိတာ (စိတ္ကေတြးေပးလုိ႔ျဖစ္လာတာ)
။ ပူစရာေတြေတြးလုိ႔ ပူစိတ္ျဖစ္လာတာ ၊ လုိခ်င္စရာ ေတြ ေတြးလုိ႔ လုိခ်င္စိတ္ေတြျဖစ္လာတာ
၊ မခံခ်င္စရာေတြေတြးလုိ႔ မခံခ်င္စိတ္ေတြျဖစ္လာတာ ။ အဲဒါကုိ ခႏၶာအိမ္ေတြ ေဆာက္လုပ္ေနၾကတယ္လုိ႔
ေခၚတယ္ ။
လြယ္လြယ္သိထားၾကဖုိ႔က စိတ္ကိစၥ၊စိတ္အႀကံ၊စိတ္အေတြး၊စိတ္အမႈေတြ
၊ စိတ္ျပဳျပင္ေပးမႈေတြ ၊ စိတ္အလုပ္ေပးမႈေတြ ၊ အဲဒါေတြဟာ ခႏၶာအိမ္ေဆာက္လုပ္တာပဲ ။ အဲဒီ
မေနာကျဖစ္တဲ႔ ခႏၶာငါးပါး (တနည္း) ကိေလသာႏွင္႔တကြျဖစ္တဲ႔ ဥပါဒါ နကၡႏၶာ ငါးပါး ၊ အဲဒီခႏၶာအိမ္ေတြကုိ
မေဆာက္လုပ္ၾကနဲ႔ ၊ အဲဒီခႏၶာအိမ္ေတြ ျဖစ္ေပၚ၍ ျဖစ္ေပၚ၍ လာတာ ဒုကၡတဲ႔ ။
ဥပမာအားျဖင္႔ အိမ္ေတြေဆာက္လုပ္ၾကသလုိေပါ႕ ။ မိမိတုိ႔ေနထုိင္ၾကရန္
အိမ္ေတြအိမ္ေတြ အသစ္အသစ္ေဆာက္လုပ္ ၾကသလုိ ၊ ၿမဳိ႔ရြာေတြ အသစ္အသစ္တည္ၾကသလုိ ၊ မိမိတုိ႔အိမ္ေတြ
အသစ္အသစ္ေဆာက္ေတာ႔ ေနစရာအိမ္ေတြ အသစ္အသစ္ျဖစ္လာတာပဲ ။ အသစ္အသစ္ျဖစ္လာရင္ ဒီအိမ္ဟာမၿမဲဘူး
၊ တေန႔ပ်က္ရမယ္ ၊ ေဆြးေျမ႕ရမယ္ ၊ ေပ်ာက္ ပ်က္ရမယ္ ၊ မၿမဲပါဘူး ။ အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆာက္ေတာ႔
အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္ၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ပ်က္ၾကရမယ္ ။
အဲဒီဥပမာလုိပဲ ၊ မိမိတုိ႔မေနာမွာ ခႏၶာအိမ္ေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆာက္လုပ္လုိ႔
အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္ေနၾကတာပဲ ၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျဖစ္ၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ပ်က္ၾကရတယ္ ။ ဒီလုိ အႀကိမ္ႀကိမ္
ျဖစ္ၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ပ်က္တာကုိပဲ ( ဒုကၡဇာတိ ပုနပၸဳနံ ) လုိ႔ ဆုိတာ ။ ၀ိပႆနာဥာဏ္ျဖစ္ေရးမွာေတာ႔
ဒီလုိျမင္ၾကရမယ္ ။ လူ႕ဘ၀တခါျဖစ္တာမ်ဳိး ၊ ဘ၀အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္တာမ်ဳိးကုိ ျမင္ရမွာမဟုတ္ဘူး
။ လူျဖစ္လုိက္ ၊ နတ္ျဖစ္လုိက္ ၊ လူ႕ဘ၀တခါျဖစ္လုိက္ ၊ နတ္ဘ၀တႀကိမ္ျဖစ္လုိက္ ၊ အဲဒီလုိ
တဘ၀ ၿပီး တဘ၀ ျဖစ္တာကုိ ၀ိပႆနာဥာဏ္က ျမင္ရမွာမဟုတ္ဘူး ။
၀ိပႆနာဥာဏ္ဆုိတာ မိမိမေနာကျဖစ္တဲ႔ ခႏၶာငါးပါးေတြ ၊ ယခုေတြးလုိ႔
ယခုျဖစ္တာ ၊ ယခုေအာက္ေမ႔လုိ႔ ယခုျဖစ္တာ ၊ ယခုႀကံစည္လုိ႔ ယခုျဖစ္တာ ၊ အဖန္တလဲလဲေတြးႀကံေနလုိ႔
အဖန္တလဲလဲျဖစ္ေနတဲ႔ ဒုကၡ ၊ အဲဒါကုိ ဇာတိဒုကၡလုိ႔လဲ ေခၚတယ္ ။ အဲဒီ ဇာတိဒုကၡကုိ သိၾကရမယ္
။ သတၱ၀ါေတြ တဘ၀မွာတခါ ပဋိသေႏၶတည္ေနရတဲ႔ ဇာတိကုိ သိျမင္ေနၾက ႐ုံနဲ႔ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ၀ိပႆနာဥာဏ္
ျဖစ္နုိင္မွာလဲ ။ စိတ္အသစ္အသစ္ ျဖစ္ျဖစ္ေနတဲ႔ ခႏၶာငါးပါး ၊ အဲဒီခႏၶာ ျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔
ဇာတိဒုကၡကုိသိမွ ၀ိပႆနာဥာဏ္ျဖစ္ၾကမယ္ ။
အဲဒီလုိျဖစ္ေနတာေတြကုိ ျဖစ္လုိင္းရယ္လုိ႔ တမ်ဳိးေခၚတာ ။
အဲဒီလုိျဖစ္ေနတာေတြကလဲ မွန္တယ္ ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ျဖစ္ရတာ လဲ ၊ မသိလုိ႔ ျဖစ္တာ ။ ဘာကုိမသိလုိ႔လဲ
၊ ဤခႏၶာအိမ္ဆုိတာ ျပဳမွျဖစ္မွာ ၊ မျပဳရင္ မျဖစ္ဘူး ။ ေနစရာအိမ္က ေဆာက္ လုပ္မွ အိမ္ႀကီးေပၚလာတာ
၊ မေဆာက္လုပ္ခင္က အိမ္မရွိဘူး ၊ အိမ္မရွိေပမဲ႔ အိမ္ရာႀကီးကေတာ႔ ရွိတယ္ ။ ဒီမွာလဲပဲ
ခႏၶာေတြမေဆာက္လုပ္ခင္က ခႏၶာေတြမရွိဘူး ၊ ခႏၶာေတြရဲ႕ ခ်ဳပ္ရာႀကီးရွိတယ္ ။ ခႏၶာေတြရဲ႕
ကင္းရာ၊ကုန္ခန္းရာ၊ခ်ဳပ္ရာ ၿငိမ္းရာ ဆုိတာက (နိဗၺာန္) ၊ အဲဒီ ခႏၶာေတြရဲ႕ ၿငိမ္းရာနိဗၺာန္ကုိ
ျမင္တာက မဂ္ဥာဏ္ပဲ ။
အဲဒီ နိဗၺာန္ကုိ မသိျမင္လုိ႔ ၊ နိဗၺာန္ကုိ မသိမျမင္တာက
အ၀ိဇၨာပဲ ။ အဲဒီအ၀ိဇၨာက ရွိေနမွေတာ႔ ယူခ်င္၊ရခ်င္ ၊ ဟုိလုိခ်င္၊ ဒီလုိခ်င္ ၊ ဟုိလုိျဖစ္ခ်င္၊ဒီလုိျဖစ္ခ်င္
အစရွိသျဖင္႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ လုိခ်င္၊ရခ်င္လာတာေပါ႕ ။ ခ်င္ျခင္းေတြတပ္လာတယ္ ဆုိပါေတာ႔
၊ အဲဒါ တဏွာေပါ႕ ၊ လုိခ်င္တယ္ဆုိတာ မသိလုိ႔ လုိခ်င္လာတာပဲ ။
မသိလုိ႔ လုိခ်င္ ၊ လုိခ်င္ေတာ႔ ျပဳလုပ္ ၊ ျပဳလုပ္ေတာ႔ ရရွိ
၊
အဲဒီလုိ ျပဳလုပ္တာ ျပဳျပင္တာကုိ သခၤါရလုိ႔ ေခၚတယ္ ။ စာလုိကေတာ႔
-
အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာ ၊ သခၤါရ ပစၥယာ ၀ိဥာဏံ - - -
အစရွိသျဖင္႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ျဖစ္လုိင္းႀကီး လည္ပတ္တာပဲ ။
ျဖစ္လုိင္းဆုိတာ မသိလုိ႔သာ ၊ ဗမာလုိရွင္းရွင္းေျပာေတာ႔ -
( မသိလုိ႔ လုိခ်င္ ၊ လုိခ်င္ေတာ႔ ျပဳလုပ္ ၊ ျပဳလုပ္ေတာ႔
ရရွိၾက )
ရရွိၾကမွေတာ႔ ညည္းညည္းျငဴျငဴလုပ္မေနၾကနဲ႔ေတာ႔ ၊ ႀကဳိးစား၍သာခံၾကေပေတာ႔
။ ရရွိလာရင္ေတာ႔ အုိမွာပဲ ၊ နာမွာပဲ ၊ ေသမွာပဲ ၊ အဲဒါ မသိတာက စထားေတာ႔ ျဖစ္ပ်က္ကုန္ၾကတာေပါ႕
။ အဲဒါ ခႏၶာျဖစ္ေရး ၊ ျဖစ္တဲ႔လုိင္း ၊ အဲဒီခႏၶာေတြ အသစ္အသစ္ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ၾကနဲ႔ ၊
ခႏၶာ၀န္ကုိ ခ်ၾက ၊ ခႏၶာဆုိတာ အလြန္တရာမွ ၀န္ေလးတယ္ ။
အစရွိသျဖင္႔ ေဟာခဲ႔တယ္ ။ ခႏၶာ၀န္ကုိစြန္႔ၾက ၊ ခႏၶာဆုိတာ
ဘယ္လုိဘယ္လုိ ျဖစ္လာတာလဲ ၊ သိျမင္ေအာင္ ထပ္ေျပာ ရဦးမယ္ ။ ခႏၶာေတြျဖစ္တယ္ဆုိတာ စိတ္ကူးေကာင္းမွ
၊ စိတ္ကူးေကာင္း၊စိတ္အႀကံေကာင္း၊စိတ္အေတြးေကာင္းတာေတြ ပဲ ။ စိတ္ျပဳျပင္လုိ႔ ျဖစ္လာတဲ႔သေဘာေတြကုိ
ခႏၶာလုိ႔ေခၚတယ္ ။ အဲဒီခႏၶာေတြကုိ စြန္႔ၾက ၊ ခႏၶာ၀န္ေလးတယ္ ၊ ခႏၶာ၀န္ ခ်ၾက ။
- - - - - - - - - - - - -
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ ။
ကူးယူ တင္ျပသူ
( ၀ီမံသာ ) 18-4-2016
No comments:
Post a Comment