Wednesday, April 15, 2015

သိပၸံနည္းက် ဗုဒၶ အဘိဓမၼာ (၃)


ေရွ႕ဆက္ေဖာ္ျပမည့္ ေမးခြန္းႏွင္႔အေျဖတုိ႔သည္ သိပၸံပညာ၏ သုံးသပ္ဆင္ျခင္နုိင္စြမ္း ေဘာင္ကုိ ေက်ာ္လြန္ သြားၿပီ ျဖစ္၍ (စိတ္စြမ္းအားတုိးပြားေစသည့္အက်င္႔) သမထဘာ၀နာကုိ အဆင္႔တခုထိေပါက္ေျမာက္ ေအာင္ အားထုတ္ထားသူ(သုိ႔) သံသရာအဆက္ဆက္က အားထုတ္ခဲ႔ဖူးသည္ အေလ႔အထုံတုိ႔ကုိ ျပန္လည္မွတ္မိနုိင္သူတုိ႔သာ နားလည္နုိင္မည့္စ်ာန္အရာတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္ ။ ေသခ်ာ နားႀကီးႀကီးစုိက္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ရင္း သံသရာအဆက္ဆက္က ျဖည့္ခဲ႔ဖူးေသာ ပါရမီေတြ အေထာက္အပံ႔ရ အသိဥာဏ္ ပြင္႔လင္းခဲ႔ပါလွ်င္ ရွင္းရက်ဳိးနပ္မည္ထင္ပါသည္ ။
၈ ။ ( ေသၿပီးသည္ေနာက္ ျဖစ္လည္းျဖစ္တယ္၊ မျဖစ္လည္းမျဖစ္လို.ေရာ အယူရိွပါသလား ) ၊                       ( အယူမရွိဘူး ဂစၧ )  ။ သမထအစြမ္းျဖင္႔ရေသာ ႐ူပစ်ာန္၊အ႐ူပစ်ာန္တုိ႔၏ အရာ ျဖစ္ပါသည္ ။
၉ ။ ( ဒါဆို ျဖစ္တာလည္းမဟုတ္၊ မျဖစ္တာလည္းမဟုတ္လို.ေရာ အယူရိွပါသလား ) ၊                              ( အယူမရွိဘူး ဂစၧ )  ။ ေန၀သညာ နာသညာ ယတန စ်ာန္၏ အရာ ျဖစ္ပါသည္ ။
၁၀ ။ အေမးအေျဖႏွစ္ခုကုိပဲ ေသခ်ာအရင္စဥ္းစားေစခ်င္ပါသည္ ။                                                       ( အရွင္ေဂါတမ အယူမရိွဘူးလို.ပဲ ေျဖေနပါလား၊ အဘယ္ေၾကာင့္ပါလဲ )
( ဒါေတြဟာ မိစၦာဒိ႒ိအယူေတြသာ ျဖစ္တယ္ ၀စၦ၊ လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းခ်မ္းဖို.အတြက္ မျဖစ္ဘူး၊ အယူဆိုတဲ့စကားကို ငါဘုရား ပယ္ထားၿပီ၊ စြဲလမ္းမႈေတြ ေထာင္လႊားမႈေတြ မရိွလို. လြတ္ေျမာက္ေနသူျဖစ္တယ္ ) အယူ၊အစြဲ ဟူသည္ ဘ၀ကုိျဖစ္ေစသည့္ ျပင္းျပစြာဆုပ္ကုိင္ထားျခင္း (ဥပါဒါန္) သာျဖစ္လုိ႔ ဘ၀ဒုကၡလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းႏွင္႔ ဆန္႔က်င္ေနသည္ဟု ဆုိလုိရင္းပါ ။

သမထဘာ၀နာဟူသည္ အာ႐ုံတခုတည္းကုိ စူးစုိက္၊စြဲၿမဲေနေအာင္လုပ္ေသာအက်င္႔ ျဖစ္ပါသည္ ။ တနည္းအားျဖင္႔ အတၱ အယူေအာက္က လုပ္ေနေသာအက်င္႔သာျဖစ္လုိ႔ ဗုဒၶျမတ္စြာက ဒီအယူေတြ ဟာ မိစာၦဒိဌိအယူေတြသာ ျဖစ္တယ္ ဟု ျပတ္သားစြာ ရွင္းခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ သမထအစြမ္းျဖင္႔ ႐ူပစ်ာန္ကုိရလွ်င္ ႐ူပျဗဟၼာဘုံတြင္ ျဖစ္မည္ ၊ ထုိဘုံတြင္ နာမ္တရား(၄)ပါး မျဖစ္ ၊ ရုပ္သာျဖစ္၏ ။ ထုိ႔အတူပင္ အ႐ူပစ်ာန္ေၾကာင္႔ အ႐ူပျဗဟၼာဘုံ - - - - စသည္တုိ႔တြင္သာ ျဖစ္ရေပမည္ ။ ထုိ ျဗဟၼာ တုိ႔၏သက္တမ္းသည္ ကမာၻႏွင္႔ခ်ီ၍ (တခ်ဳိ႕ ကမာၻေပါင္းမ်ားစြာ) သက္တမ္းရွည္ၾကေသာ္လည္း အတၱ အယူ (သကၠာယဒိဌိ) မေပ်ာက္ေသးလုိ႔ ေသျခင္းသေဘာတရားမွ လြတ္ေျမာက္နုိင္ျခင္းမရွိေသးသလုိ (ငရဲ ၊ ၿပိတၱာ ၊ တိရိစာၦန္ ၊ အသူရကယ္)ဟူသည့္ အပါယ္ေလးပါးမွလဲ လြတ္ေျမာက္နုိင္ျခင္း မရွိေသးပါ ။ သကၠာယဒိဌိအက်ဥ္း- ရုပ္ ၊ နာမ္(သိျခင္း၊မွတ္ျခင္း၊ခံစားျခင္း၊ျပဳျပင္စီရင္ျခင္း) တုိ႔ကုိ ငါဟု စြဲယူသည့္ အယူကုိ ေခၚပါသည္ ။ သမထျဖင္႔ ထုိဒိဌိ မျပဳတ္ပါ ၊ ၀ိပႆနာတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ပါမွ ပထမ ေသာတပတၱိမဂ္ဥာဏ္ျဖစ္မွ ထုိ သကၠာယဒိဌိကုိ အျမစ္ျဖတ္နုိင္ပါသည္ ။
၁၁ ။ ေနာက္ဆုံးအေမးအေျဖ(၄)ခုတြဲသည္ နိဗၺာန္ ႏွင္႔ စပ္ေသာ အျခင္းအရာကုိ ဖြင္႔ဆုိျခင္းျဖစ္လုိ႔ ေလးနက္စြာ အာ႐ုံျပဳနုိင္ၾကေစရန္ အေမး အေျဖ (၄)ခုလုံး အရင္ ပူးတြဲေဖာ္ျပ ပါရေစ ။
(က) “ ဒီလို လြတ္ေျမာက္တဲ့ စိတ္ရိွသူကေရာ ဘယ္မွာ ပဋိသေႏၶျဖစ္ပါသလဲ ”
       “ ပဋိသေႏၶျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အျဖစ္ကိုမေရာက္ဘူး ၀စၦ ”
(ခ)   “ ပဋိသေႏၶအားျဖင့္ မျဖစ္ဘူးေပါ့ ”
        “ မျဖစ္လို.လဲ ေျပာလုိ.မရဘူး ၀စၦ ”
(ဂ)   “‘ ဒါဆို ပဋိသေႏၶျဖစ္လည္းျဖစ္၊ မျဖစ္လည္းမျဖစ္ေပါ့ ”
        “ အဲဒီလို အျဖစ္ကိုလည္း မေရာက္ဘူး၀စၦ ”
(ဃ)  “‘ ဒါဆို ပဋိသေႏၶျဖစ္တာလည္းမဟုတ္၊ မျဖစ္တာလည္း မဟုတ္ေပါ့ ”
        “ အဲဒီ အျဖစ္ကိုလည္း မေရာက္ဘူး ၀စၦ ”

နိဗၺာန္ ဟူသည္ ေလာကပညတ္ခ်က္တုိ႔ျဖင္႔ တုိင္းတာေဖာ္ျပ ၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေလ႔ရွိၾကေသာေလာက ကုိ လြန္ေျမာက္ ၊ ေလာကအေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ေျမာက္ေသာ တရားျဖစ္ပါသည္ ။ သမုတ္ ေခၚဆုိ ေလ႔ရွိၾကေသာ ေလာကပညတ္မ်ားဖုံးလႊမ္းခံေနရသည့္ သာမာန္လူသားတုိ႔ဥာဏ္ျဖင္႔ ေမးျမန္း ၊ စူးစမ္း႐ုံျဖင္႔ သိနုိင္ရန္ မရတတ္ေသာ ေလာကုတၱရာ တရားအစစ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္ ။ ထုိ႔ျပင္ ေလာက လူသတၱ၀ါတုိ႔ သတ္မွတ္ၾကေသာ အခ်ိန္ ေနရာ ပေယာဂ ၊ အေၾကာင္းတရားတုိ႔ျဖင္႔ ကင္းလြတ္ေသာ ထင္ရွားရွိသည့္ လြတ္ေျမာက္မႈ တရားႀကီးလဲျဖစ္ပါသည္ ။ နိဗၺာန္ကုိ မဂ္ဥာဏ္(၄)ပါးျဖင္႔သာ သိနုိင္ၿပီး ဖုိလ္ဥာဏ္(၄)ပါးျဖင္႔သာခံစားစံစား နုိင္ပါသည္ ။ ျဖစ္တာမွန္သမွ် ပ်က္ရသည့္ ဒုကၡအစစ္ကုိ ၿငီးေငြ႕ ၊ ေၾကာက္ရြံ႕ ၊ လြတ္ေျမာက္လုိသူမွ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င္႔တရားျမတ္ (သီလ၊သမာဓိ၊ပညာ)ကုိ ေဆာင္ယူ က်င္႔သုံးေနထုိင္မွသာ နိဗၺာန္ကုိသိနုိင္သည့္ မဂ္ဥာဏ္(၄)ပါးကုိ ျဖစ္ေစၿပီး ေလာကသံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲ အေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းရာကုိ ရနုိင္ပါမည္ဟု ( ျမတ္ဗုဒၶဘာသာ၏ အဘိဓမၼာသ႐ုပ္၊ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကုိ ) တတ္နုိင္သမွ် (မွတ္၊သိ၊ဆင္ျခင္ဥာဏ္ေလးျဖင္႔သာ) ေဖာ္ထုတ္ မိတ္ဆက္ ေပးလုိက္ရပါေၾကာင္း ။
                                                                                      ( ၀ီမံသာ )


No comments:

Post a Comment