Saturday, April 11, 2015

သိပၸံနည္းက် ဗုဒၶ အဘိဓမၼာ (၁)


ေဖ႔စ္ဘုတ္တြင္ မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕ေဆြးေႏြးၾကေသာ ေနာက္ဘ၀ျပႆနာ ဆုိင္ရာ ဗုဒၶဘာသာ အေမး အေျဖ တခုဖတ္လုိက္ရသည္ ။ ဂစၧသည္ အယူၿပဳိင္ရန္ လာသူျဖစ္၍ ဗုဒၶ၏အေျဖတြင္ အစြန္းတခ်က္ထြက္ပါက ၀ါဒ ေရးရာျဖင္႔ ဖိႏွိပ္ရန္ႀကံခဲ႔ေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏ လုံး၀ အစြန္းထြက္ျခင္းမရွိ ပကတိအမွန္တရားအတုိင္း အက်ဥ္းမွ် ေျဖသြားသည့္ အေျဖမ်ားျဖင္႔ ေမးသူကုိေက်နပ္ႏွစ္သက္ေစခဲ႔ပါသည္ ။ သုိ႔ေသာ္ သိမ္ေမြ႕နက္နဲလွၿပီး အစြန္း တရားလုံး၀လြတ္သည့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္အဘိဓမၼာတရားသေဘာတုိ႔ကုိ သည္အတုိင္းဖတ္လုိက္ရလွ်င္ နားလည္ရ ခက္ခဲမည္ျဖစ္သျဖင္႔ ယေန႔ေခတ္ နားလည္ရန္လြယ္ကူေသာ သဘာ၀သိပၸံပညာရပ္ဆုိင္ရာ ဥပမာတုိ႔ျဖင္႔ တတ္နုိင္သမွ် မိမိနားလည္သေလာက္ ရွင္းျပသြားမည္ျဖစ္ပါသည္ ။
ပထမဦးစြာ ျမတ္ဗုဒၶရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ႔ေသာ ေလာက(၃)ပါးကုိ အက်ဥ္းမွ် ေျပာပါမည္ ။
၁ ။ သတၱေလာက - က်ေနာ္တုိ႔ျမင္နုိင္စြမ္းရွိသမွ် လူ၊သတၱ၀ါအေပါင္းႏွင္႔ မျမင္နုိင္ေသာ သက္ရွိသတၱ၀ါအေပါင္း တုိ႔၏ ေလာက ၊
၂ ။ ၾသကာသေလာက - ျမင္နုိင္၊မျမင္နုိင္ေသာ ေရ၊ေျမ၊ေတာ၊ေတာင္၊ေကာင္းကင္၊စၾက၀ဠာ စသည့္သက္မဲ႔ရုပ္ အေပါင္းတုိ႔၏ ေလာက ၊
၃ ။ သခၤါရေလာက - ျပဳလုပ္ေနမႈမ်ား ၊ ျဖစ္ပ်က္၊ေျပာင္းလဲေနမႈမ်ား စသည့္ အေၾကာင္းျခင္းရာ အစုအေ၀းႀကီး ၏ ေလာက ။

အေမး အေျဖ ႏွင္႔  ရွင္းလင္းခ်က္(ဥပမာ)မ်ားကုိ ပူးတြဲေဖာ္ျပသြားပါမည္ ၊ ေအးေအးေဆးေဆး ဖတ္႐ႈ၊စဥ္းစား နုိင္ရန္ အပုိင္းခြဲ၍ တင္ျပသြားပါမည္ ။

၁ ။ ( အရွင္ ေဂါတမ - ေလာကသည္ ၿမဲသည္ဟု အယူရွိပါသလား )    ( အယူမရွိဘူး ဂစၧ )    
ၿမဲသည္ ဆုိလွ်င္ ေရသည္ အေျခအေနတခုတြင္ ေရေငြ႕ ၊ တခ်ိန္တြင္ ေရခဲ အျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲတတ္သည္ ဟူေသာ သဘာ၀နိယာမကုိ ဆန္႔က်င္သြားေပမည္ ။ ( ေရ သည္ အၿမဲတမ္း ေရ ျဖစ္မေနပါ )

၂ ။ ( ဒါဆုိ မၿမဲဘူးလုိ႔ အယူရွိပါသလား )   ၊ ( အယူမရွိဘူး ဂစၧ )
မၿမဲဘူးဆုိလုိက္လွ်င္ ေရသည္ ေရေငြ႕/ေရခဲ ျဖစ္ၿပီးေနာက္ အေျခအေနတရပ္တြင္  မူလေရအျဖစ္သုိ႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိနုိင္ေသးသည္ ဟူေသာ စြမ္းအင္တည္ၿမဲမႈနိယာမကုိ ဆန္႔က်င္သြားပါလိမ္႔မည္ ။ ( ေရ၏ စြမ္းအင္သတၱိသည္ ေရေငြ႕အသြင္ေျပာင္းသြားလဲ ေပ်ာက္ပ်က္မသြားပါ ၊ ေရျဖစ္ရန္လုိအပ္ေသာ အပူခ်ိန္ ေရာက္လွ်င္ ေရျပန္ျဖစ္မည္သာ )

၃ ။ (ေလာကသည္ အဆံုးမရိွလို.ေရာ အယူရိွပါလား )    ( အယူမရွိဘူး ဂစၧ )
ေလာကသည္အဆုံးမရွိဘူးသာဆုိပါက ေကာင္းကင္က ၾကယ္ေၾကြက်တာ ျမင္ရေတာ႔မည္ပင္မဟုတ္ပါ ။ ၾကယ္ဟု က်ေနာ္တုိ႔ေခၚေသာ ေနအဖြဲ႕အစည္းတခုသည္လဲ အခ်ိန္တန္လွ်င္ အဆုံးသတ္ရပါသည္ ။ ဒီလုိသာ အဆုံးမရွိ႐ုိးမွန္လွ်င္ ေမြးလုိက္၊ေသလုိက္ ၊ ျဖစ္လုိက္၊ပ်က္လုိက္ ျဖစ္ေနရေသာ သံသရာလဲ အဆုံးရွိမည္မဟုတ္ ေတာ႔ပါ ။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာမရွိၿပီဟု ထြက္ေပါက္ပိတ္သြားလွ်င္ - ထုိ၀ဋ္ဒုကၡ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာကုိ ရွာေတြ႕သြားၾကေသာ ဘုရား၊ရဟႏာၱ အစရွိသည့္ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔ ေပၚလာနုိင္စရာပင္ မရွိေပ ။ အသုိ႔နည္း ၊ အေမွာင္ရွိလွ်င္ အေမွာင္၏အဆုံး အလင္း ဟူသည္ ရွိရမည္မဟုတ္ေလာ ။
                                                   ( ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ )                 ( ၀ီမံသာ )

No comments:

Post a Comment