ေဖ႔စ္ဘုတ္တြင္ မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕ေဆြးေႏြးၾကေသာ ေနာက္ဘ၀ျပႆနာ
ဆုိင္ရာ ဗုဒၶဘာသာ အေမး အေျဖ တခုဖတ္လုိက္ရသည္ ။ ဂစၧသည္ အယူၿပဳိင္ရန္ လာသူျဖစ္၍ ဗုဒၶ၏အေျဖတြင္
အစြန္းတခ်က္ထြက္ပါက ၀ါဒ ေရးရာျဖင္႔ ဖိႏွိပ္ရန္ႀကံခဲ႔ေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏ လုံး၀ အစြန္းထြက္ျခင္းမရွိ
ပကတိအမွန္တရားအတုိင္း အက်ဥ္းမွ် ေျဖသြားသည့္ အေျဖမ်ားျဖင္႔ ေမးသူကုိေက်နပ္ႏွစ္သက္ေစခဲ႔ပါသည္
။ သုိ႔ေသာ္ သိမ္ေမြ႕နက္နဲလွၿပီး အစြန္း တရားလုံး၀လြတ္သည့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္အဘိဓမၼာတရားသေဘာတုိ႔ကုိ
သည္အတုိင္းဖတ္လုိက္ရလွ်င္ နားလည္ရ ခက္ခဲမည္ျဖစ္သျဖင္႔ ယေန႔ေခတ္ နားလည္ရန္လြယ္ကူေသာ
သဘာ၀သိပၸံပညာရပ္ဆုိင္ရာ ဥပမာတုိ႔ျဖင္႔ တတ္နုိင္သမွ် မိမိနားလည္သေလာက္ ရွင္းျပသြားမည္ျဖစ္ပါသည္
။
ပထမဦးစြာ ျမတ္ဗုဒၶရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ႔ေသာ ေလာက(၃)ပါးကုိ အက်ဥ္းမွ်
ေျပာပါမည္ ။
၁ ။ သတၱေလာက - က်ေနာ္တုိ႔ျမင္နုိင္စြမ္းရွိသမွ် လူ၊သတၱ၀ါအေပါင္းႏွင္႔
မျမင္နုိင္ေသာ သက္ရွိသတၱ၀ါအေပါင္း တုိ႔၏ ေလာက ၊
၂ ။ ၾသကာသေလာက - ျမင္နုိင္၊မျမင္နုိင္ေသာ ေရ၊ေျမ၊ေတာ၊ေတာင္၊ေကာင္းကင္၊စၾက၀ဠာ
စသည့္သက္မဲ႔ရုပ္ အေပါင္းတုိ႔၏ ေလာက ၊
၃ ။ သခၤါရေလာက - ျပဳလုပ္ေနမႈမ်ား ၊ ျဖစ္ပ်က္၊ေျပာင္းလဲေနမႈမ်ား
စသည့္ အေၾကာင္းျခင္းရာ အစုအေ၀းႀကီး ၏ ေလာက ။
အေမး အေျဖ ႏွင္႔
ရွင္းလင္းခ်က္(ဥပမာ)မ်ားကုိ ပူးတြဲေဖာ္ျပသြားပါမည္ ၊ ေအးေအးေဆးေဆး ဖတ္႐ႈ၊စဥ္းစား
နုိင္ရန္ အပုိင္းခြဲ၍ တင္ျပသြားပါမည္ ။
၁ ။ ( အရွင္ ေဂါတမ - ေလာကသည္ ၿမဲသည္ဟု အယူရွိပါသလား ) ၊ ( အယူမရွိဘူး
ဂစၧ )
ၿမဲသည္ ဆုိလွ်င္ ေရသည္ အေျခအေနတခုတြင္ ေရေငြ႕ ၊ တခ်ိန္တြင္
ေရခဲ အျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲတတ္သည္ ဟူေသာ သဘာ၀နိယာမကုိ ဆန္႔က်င္သြားေပမည္ ။ ( ေရ သည္ အၿမဲတမ္း
ေရ ျဖစ္မေနပါ )
၂ ။ ( ဒါဆုိ မၿမဲဘူးလုိ႔ အယူရွိပါသလား ) ၊ ( အယူမရွိဘူး ဂစၧ )
မၿမဲဘူးဆုိလုိက္လွ်င္ ေရသည္ ေရေငြ႕/ေရခဲ ျဖစ္ၿပီးေနာက္
အေျခအေနတရပ္တြင္ မူလေရအျဖစ္သုိ႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိနုိင္ေသးသည္
ဟူေသာ စြမ္းအင္တည္ၿမဲမႈနိယာမကုိ ဆန္႔က်င္သြားပါလိမ္႔မည္ ။ ( ေရ၏ စြမ္းအင္သတၱိသည္ ေရေငြ႕အသြင္ေျပာင္းသြားလဲ
ေပ်ာက္ပ်က္မသြားပါ ၊ ေရျဖစ္ရန္လုိအပ္ေသာ အပူခ်ိန္ ေရာက္လွ်င္ ေရျပန္ျဖစ္မည္သာ )
၃ ။ (ေလာကသည္ အဆံုးမရိွလို.ေရာ အယူရိွပါလား ) ၊ ( အယူမရွိဘူး
ဂစၧ )
ေလာကသည္အဆုံးမရွိဘူးသာဆုိပါက ေကာင္းကင္က ၾကယ္ေၾကြက်တာ ျမင္ရေတာ႔မည္ပင္မဟုတ္ပါ
။ ၾကယ္ဟု က်ေနာ္တုိ႔ေခၚေသာ ေနအဖြဲ႕အစည္းတခုသည္လဲ အခ်ိန္တန္လွ်င္ အဆုံးသတ္ရပါသည္ ။ ဒီလုိသာ
အဆုံးမရွိ႐ုိးမွန္လွ်င္ ေမြးလုိက္၊ေသလုိက္ ၊ ျဖစ္လုိက္၊ပ်က္လုိက္ ျဖစ္ေနရေသာ သံသရာလဲ
အဆုံးရွိမည္မဟုတ္ ေတာ႔ပါ ။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာမရွိၿပီဟု ထြက္ေပါက္ပိတ္သြားလွ်င္
- ထုိ၀ဋ္ဒုကၡ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာကုိ ရွာေတြ႕သြားၾကေသာ ဘုရား၊ရဟႏာၱ အစရွိသည့္ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔
ေပၚလာနုိင္စရာပင္ မရွိေပ ။ အသုိ႔နည္း ၊ အေမွာင္ရွိလွ်င္ အေမွာင္၏အဆုံး အလင္း ဟူသည္
ရွိရမည္မဟုတ္ေလာ ။
( ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ ) ( ၀ီမံသာ
)
No comments:
Post a Comment