Monday, April 13, 2015

သိပၸံနည္းက် ဗုဒၶ အဘိဓမၼာ (၂)


၄ ။ (  အသက္နဲ.ကိုယ္ အတူပဲလို.ေရာ အယူရိွပါသလား )  ၊ ( အယူမရွိဘူး ဂစၧ )
အသက္မဲ႔ ကုိယ္ မလႈပ္ရွားနုိင္သလုိ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္မဲ႔ မီးလုံးသည္လဲ မလင္းနုိင္ပါ ။ အသုိ႔နည္း ၊ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္ ႏွင္႔ မီးလုံးသာ အတူပါဆုိလွ်င္ မီးခလုတ္ ပိတ္ပိတ္၊မပိတ္ပိတ္ မီးလုံးလင္းေနရေပမည္ ။ ( တကယ္ေတာ႔ လွ်ပ္စစ္ ဓါတ္ သည္ မီးလုံးလင္းနုိင္ဖုိ႔ အေထာက္အပံ႔သာ ျဖစ္ပါသည္ )

၅ ။ ( ဒါဆို အသက္တျခားကိုယ္တျခားလို.ေရာ အယူရိွပါသလား )     ( အယူမရွိဘူး ဂစၧ )
လွ်ပ္စစ္ဓါတ္သည္ မီးလုံးႏွင္႔တျခားစီ အျပင္မွာေနေနတာမဟုတ္ပါ ၊ မီးႀကဳိးဟူေသာဆက္သြယ္ခ်က္ျဖင္႔ လွ်ပ္စစ္ႏွင္႔မီးလုံး ဒြန္တြဲေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္ ။ ထုိ႔အတူ အသက္ ႏွင္႔ ကုိယ္တုိ႔သည္လဲ အေၾကာင္းတရား ဆက္သြယ္ခ်က္မ်ားျဖင္႔ သီးျခားမေန ဒြန္တြဲေနပါသည္ ။

၆ ။ ( ေသၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ျဖစ္တယ္လို.ေရာ အယူရိွပါသလား အရွင္ေဂါတမ )  ၊ ( အယူမရွိဘူး ဂစၧ )
အေဖ ေသသြားၿပီ ၊ ဘယ္အရာသည္အေဖနည္း ၊ အေလာင္းေကာင္သည္အေဖျဖစ္ပါသလား ၊ အ႐ုိးျပာ သည္ အေဖျဖစ္ပါသလား ။ ခလုတ္ပိတ္လုိက္၍ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္မဲ႔သြားေသာ မီးလုံးသည္ မီးလင္းနုိင္ျခင္းမရွိေတာ႔လုိ႔ မီးျဖစ္သည္ဟု ယူနုိင္ဦးမည္ေလာ ။ အသုိ႔နည္း ခလုတ္ပိတ္လုိက္တဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာႀကီးကုိ ကြန္ပ်ဴတာဆုိၿပီး စာ၀င္႐ုိက္လုိ႔ ျဖစ္နုိင္ပါမည္ေလာ ။ ( အေဖ ဟူေသာ အယူအစြဲေၾကာင္႔ အေဖ႔အေလာင္းပုိက္ ၊ အေဖ႔ ဂူေရွ႕ ေခါင္းစုိက္ ငုိမဆုံး၊လြမ္းမဆုံးရေသာ ၊ တမလြန္မွာ ဟုိဟာျဖစ္နုိးနုိး၊ဒီဟာျဖစ္နုိးနုိးနဲ႔ မဆုိင္ေတာ႔တဲ႔ ဘ၀ေတြကုိ သမုဒယသံေယာဇဥ္နဲ႔ မွန္းဆ၊တမ္းတရေသာ ပုထုဇဥ္လူသားဒုကၡေတြကုိ ဒီမရဏာနုႆတိနဲ႔ ၿငိမ္းနုိင္ပါေစ )

၇ ။ ( ဒါဆို ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ မျဖစ္လို.ေရာ အယူရိွပါသလား )     ( အယူမရွိဘူး ဂစၧ )
မည္သုိ႔နည္း ၊ ခလုတ္ပိတ္လုိက္တဲ႔ မီးလုံးသည္ ဘယ္ေတာ႔မွ မီးမျဖစ္ရေတာ႔ဘူးလား ၊ ခလုတ္ျပန္ဖြင္႔လွ်င္ မီးျပန္လင္းမည္သာ ။ မေန႔က ည(၁၂)နာရီတြင္ ကြန္ပ်ဴတာ ခလုတ္ပိတ္လုိက္သည္ ။ ဘယ္ေတာ႔မွ စာျပန္ ႐ုိက္လုိ႔ မရေတာ႔ဘူးတဲ႔လား ၊ စာျပန္႐ုိက္ခ်င္လုိ႔(သုံးခ်င္လုိ႔) ဒီမနက္(၁)နာရီတြင္ ခလုတ္ျပန္ဖြင္႔ေတာ႔ ေန႔စြဲ အသစ္ျဖင္႔ ကြန္ပ်ဴတာအသစ္ က်ေနာ္႔ေရွ႕မွာ အသက္၀င္ေနေပၿပီ ။ ခလုတ္ အပိတ္၊အဖြင္႔ ဟူေသာ အေၾကာင္းတရား ကုိ ျမင္နုိင္ေလာက္ေပၿပီ ။ တကယ္ေတာ႔ ဘ၀တခု ေသျခင္း ၊ ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း ဟူသည္မွာ ခလုတ္အပိတ္ အဖြင္႔ ဟူေသာ အေၾကာင္းတရားျပည့္စုံသည္ႏွင္႔ ပ်က္လုိက္ ၊ ျပန္ျဖစ္လုိက္ သံသရာလည္ရဦးမွာမုိ႔ တဘ၀စာ အတြက္နဲ႔ အကုသုိလ္၀န္ထုပ္ထမ္းကာ သံသရာ တာ၀န္မမဲ႔မိၾကေစဖုိ႔ ဇာတိပိဒုကၡာ ကုိ ေသခ်ာသတိ ျပဳနုိင္ၾကပါေစ )
                                                 ( ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ )                 ( ၀ီမံသာ )



No comments:

Post a Comment