နိဒါန္း(အႏွစ္ခ်ဳပ္)
ငါ၏အတြက္
ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင္႔ ဤသုိ႔က်ဳိးကုတ္ အားမထုတ္ပဲ သားစဥ္ေျမးဆက္ မ်ားအတြက္မုိ႔ ႀကဳိးစားအားထုတ္
ဤသုိ႔လုပ္၏ ။
ငါ၏အသက္
ငဲ႔ကြက္မမႈ လစ္လ်ဴ႐ႈ
၍ ျပဳစုေရးျဖစ္ က်မ္းငယ္သစ္ကုိ
ဖြင္႔လွစ္ရွာမွီး ဥာဏ္ႀကီးသခင္ သူေတာ္စင္တုိ႔ စိတ္တြင္ၾကည္နူး တရားထူးကုိ ရဖူးအမွန္
ေရာက္ခဲ႔ျပန္က ဆႏၵမွန္မ်ား ျပည့္၀ျငားသည္ အမ်ားသာဓုေခၚေစေသာ၀္ ။
( ေနမ်ဳိးေသာင္း )
စာေရးသူသည္ ဗုဒၶအလုိက်အတုိင္း တရားဓမၼတုိ႔ကုိ
ယထာဘူတဥာဏ္ႏွင္႔ သဘာ၀က်က် ဖြင္႔ျပထားသျဖင္႔ ဤက်မ္းစာငယ္သည္ ထူးျခားေနနုိင္ေပသည္ ။ သုိ႔ေသာ္
အေလးအနက္ဖတ္႐ႈစဥ္းစားဆင္ျခင္လ်က္ ယထာဘူတ သဘာ၀ဥာဏ္ကုိ ရရွိသြားပါမူကား တရားအႏွစ္သာရကုိခံစားနုိင္မည္
ယုံၾကည္ပါသည္ ။
ဗုဒၶသည္
သစၥာတရားမွန္ကုိ သိျမင္ၿပီးသည္ႏွင္႔ လူ႕ေလာကသုိ႔ေဟာၾကားသည့္တရားတုိ႔မွာ အသစ္အဆန္းထြင္
တရားတလုံးမွမပါ ၊ ေလာကသဘာ၀အမွန္တရားတုိ႔ကုိ ႐ုိး႐ုိးေလးရွင္းျပသြားျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု
စာေရးသူေၾကျငာခဲ႔ပါ သည္ ။ ဗုဒၶ၏ သစၥာေလးပါး ျမတ္တရားသည္ ကံအလုပ္မဟုတ္ ၊ ဥာဏ္အလုပ္သာျဖစ္သည္ဟုလဲ
ေထာက္ျပခဲ႔သည္ ။
(စာ-၇) - အေၾကာင္းတရား(၅)ပါးတုိ႔ေၾကာင္႔
ျဖစ္ေပၚလာရသည့္ အက်ဳိးတရားခႏၶာ(၅)ပါးတုိ႔၏ ျဖစ္ေပၚမႈအစကုိ ဇာတိ ေခၚတယ္ ။ ၄င္း ဇာတိ=ဥပၸါဒ
တုိ႔ကုိ ဒုကၡအစစ္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေဟာေျပာခဲ႔သည့္အတုိင္း ထုိဒုကၡတရား ျဖစ္ေပၚတုိင္း ကုိ
သတိကပ္ၿပီး ေ၀ဖန္ပုိင္းျခား၊ဆင္ျခင္စဥ္းစားေနေသာ ဥာဏအလုပ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္ ။ ထုိသုိ႔
သတိကပ္ၿပီး ဒုကၡသစၥာကုိ ေ၀ဖန္ပုိင္းျခား၊ဆင္ျခင္စဥ္းစားေနပါမွ ၄င္းဒုကၡ၏ ပင္ပန္းဆင္းရဲပုံ
၊ ျဖစ္ေပၚလာပုံ ၊ အျပစ္အနာအဆာေတြ သိျမင္ၿပီး ၄င္းဒုကၡနဲ႔ လြတ္ကင္းေနရာမွာ ေရြးခ်ယ္ေနမွာ၊ခုိလႈံေနမွာ
ျဖစ္ပါတယ္ ။
(စာ-၈) - သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္အားထုတ္ၾကရာတြင္
တဏွာ၊ေလာဘ၊ေဒါသ၊မာန၊ ရာဂ စေသာ ကိေလသာအာသေ၀ါတရားတုိ႔ကုိ တခုခ်င္းစီ လုိက္ပယ္သတ္ေနမည့္အစား
ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အက်ဳိးတရား ဒုကၡသစၥာ၏ အစ ဇာတိ(၀ါ)ဥပၸါဒကုိ မျဖစ္ေပၚရေလေအာင္ ဦးစြာအရင္
ပယ္ရွင္းထားရမည္ ။
(ဒါကုိ အသီးတရာ၊အညွာတခု ဥပမာနဲ႔ ရွင္းထားပါတယ္)
ဗုဒၶညႊန္ျပခ်က္အတုိင္း မွတ္ေက်ာက္ခႏၶာငါးပါး ၊ ႐ုပ္၊နာမ္တရားႀကီးႏွင္႔
မွတ္ေက်ာက္တင္ၾကည့္နုိင္ရန္ သဘာ၀တၳနည္း တုိ႔ျဖင္႔ ေရးသားတင္ျပထားသည့္အတြက္ ေျဖးေျဖးမွန္မွန္ဖတ္႐ႈရင္း
ဆင္ျခင္စဥ္းစားေ၀ဖန္ပုိင္းျခားၾကပါရန္ နိဒါန္းခ်ီထား သည့္ စာေရးဆရာ (ေနမ်ဳိးေသာင္း)၏ ( ၀ိမုတၱိယုဂေခတ္ တရားဦးဓမၼစၾကာ
) က်မ္းစာငယ္ကုိ နိဗၺာန္လုိလား ရွင္၊လူ အမ်ားတုိ႔ ႐ႈပြားဆင္ျခင္ အမွန္ျမင္နုိင္ေရးအတြက္
မိတ္ဆက္တင္ျပလုိက္ရပါသည္ ။
( ၀ီမံသာ )
No comments:
Post a Comment