Monday, December 1, 2014

၇။ အညမည ပစၥယ (နိေဒၵသ)



      စတၱာေရာခႏၶာ အ႐ူပီေနာ အညမည ပစၥေယနပစၥေယာ ။ စတၱာေရာမဟာဘူတာ အညမည ပစၥေယနပစၥေယာ ။ ၾသကၠံတိကၡေဏ နာမ႐ူပံ အညမည ပစၥေယနပစၥေယာ ။


အညမည ပစၥည္း ဆုိတာ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ အမွီသဟဲျပဳျခင္းအားျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳတတ္တဲ႔ သေဘာကုိ ေခၚပါတယ္ ။ ထုိင္ခုံတလုံးရဲ႕ ေဒါက္သုံးေခ်ာင္းဟာ တခုကုိတခုအျပန္အလွန္ အမွီျပဳၿပီး ျဖစ္တည္ေနၾကသလုိပဲ ႐ုပ္တရား နာမ္တရားေတြဟာလဲ အညမညပစၥယေက်းဇူးျပဳလ်က္ ျဖစ္ပ်က္၊ေျပာင္းလဲၾကရပါတယ္။ ဘယ္တရားေတြ အခ်င္းခ်င္း   အမွီသဟဲျပဳၿပီး ျဖစ္ေလ႔ရွိသလဲ ဆုိတာ ရွင္းျပထားပါတယ္။

နာမ္ခႏၶာ(၄)ပါးဟာ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္အမွီသဟဲျပဳရင္း ျဖစ္ၾကပ်က္ၾကပါတယ္ ။ ထုိ(၄)ပါးမွာ
၁ ။ ဝိဥာဏကၡႏၶာ ၊ ၂ ။ သညာကၡႏၶာ ၊ ၃ ။ ေဝဒနာကၡႏၶာ ၊ ၄ ။ သခၤါရကၡႏၶာ တုိ႔ျဖစ္ၾကပါတယ္ ။ ဝိဥာဏကၡႏၶာက သိျခင္း သေဘာျဖစ္ပါတယ္ ။ အာ႐ုံမွန္သမွ်ကုိ သိ႐ုံသိလုိက္ၿပီး သိျခင္းကိစၥၿပီးတာ နဲ႔ ပ်က္သြားပါေတာ႔တယ္ ။    သညာကၡႏၶာက မွတ္သားျခင္းသေဘာျဖစ္ပါတယ္ ။ သိတာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ မွတ္လုိက္တယ္ ၊ မွတ္ျခင္းကိစၥၿပီးတာနဲ႔ ပ်က္သြားပါေတာ႔တယ္ ။
          ေဝဒနာကၡႏၶာက ခံစားျခင္းသေဘာျဖစ္ပါတယ္ ။ ေဝဒနာ(၃)မ်ဳိးရွိပါတယ္ ။ ေကာင္းတယ္လုိ႔ခံစားတဲ႔ ေသာမနႆ ေဝဒနာ ၊ မေကာင္းဘူးလုိ႔ခံစားတဲ႔ ေဒါမနႆေဝဒနာ ၊ ေကာင္း၊မေကာင္းမဟုတ္ လစ္လ်ဴ႐ႈၿပီးခံစားတဲ႔ ဥေပကၡာေဝဒနာ ရယ္လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္ ။ သိတာ၊မွတ္တာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ ခံစားလုိက္တယ္ ။ ခံစားျခင္းကိစၥၿပီးတာနဲ႔ ပ်က္သြားပါေတာ႔တယ္ ။ သခၤါရကၡႏၶာကေတာ႔ ျပဳျပင္စီရင္၊ေျပာင္းလဲျခင္းသေဘာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ေျပာင္းလဲျခင္းက အက်ဳိး(ပစၥယုပၸန္)သာျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္စီရင္ျခင္း(ဝါ)ျပဳလုပ္ျခင္းက အေၾကာင္း(ပစၥယ)ျဖစ္ပါတယ္ ။ သိတာ၊မွတ္တာ၊ခံစားတာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ ျပဳျပင္စီရင္ လုိက္တယ္ ။ ျပဳျပင္စီရင္ျခင္းကိစၥၿပီးတာနဲ႔ ပ်က္သြား ပါေတာ႔တယ္ ။         

          ဒီခႏၶာ(၄)ပါးဟာ တပါးကုိတပါး အမွီျပဳၿပီး၊အခ်င္းခ်င္းေထာက္ကူေဖးမၿပီးမွ ျဖစ္နူိင္၊ပ်က္နူိင္ၾကပါတယ္ ။ တခု အားေကာင္းရင္ က်န္တရားေတြအားေကာင္းလာၿပီး တခုအားနဲရင္ က်န္တရားေတြလုိက္ပါအားနဲေလ႔ရွိပါတယ္ ။ ဥပမာ သခၤါရကၡႏၶာျဖစ္တဲ႔ ဖႆ (အာ႐ုံထိေတြ႕မႈ) အားေကာင္းရင္ က်န္ သိျခင္း၊မွတ္ျခင္း၊ခံစားျခင္းေတြလဲ အားေကာင္းလာၿပီး ဖႆ အားနဲရင္ သိ၊မွတ္၊ခံစားမႈလဲ အားနဲပါတယ္ ။ ဒီလုိပဲ သိမႈ(ျမင္၊ၾကား၊ေတြး စသည္) အားေကာင္းရင္လဲ မွတ္ျခင္း၊ ခံစားျခင္း၊ျပဳျပင္စီရင္ျခင္းေတြ အားေကာင္းလာၿပီး သိမႈအားနဲရင္ ခံစား၊ျပဳျပင္၊မွတ္သားမႈေတြ အားနဲတတ္ပါတယ္ ။

          မဟာဘူတ ဓါတ္ႀကီး(၄)ပါးဟာလဲ အခ်င္းခ်င္း၊အျပန္အလွန္အမွီသဟဲျပဳရင္း ျဖစ္ၾက၊ပ်က္ၾကပါတယ္ ။ ဒီ ႐ုပ္ ဓါတ္ႀကီးေလးပါးဟာ အတူတကြေပါင္းစပ္ဖြဲ႔စည္းၾကေတာ႔မွ အထည္၊ ကုိယ္အျဖစ္မွတ္ယူနုိင္ပါတယ္ ။ ဒီမဟာဘုတ္ ဓါတ္ႀကီး(၄)ပါးကေတာ႔ -  ၁ ။ ပထဝီဓါတ္ = မာျခင္း၊ေပ်ာ႔ျခင္း သေဘာ ။ ၂ ။ ေတေဇာဓါတ္ = ပူျခင္း၊ေအးျခင္းသေဘာ ။ ၃ ။ အာေပါဓါတ္ = ယုိစီးျခင္း၊ဖြဲ႕စည္းျခင္းသေဘာ  ။ ၄ ။ ဝါေယာဓါတ္ = ေထာက္ကန္ျခင္း၊လႈပ္ရွားျခင္းသေဘာ တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။

          အမိဝမ္းထဲမွာ ပဋိသေႏၶေနရတဲ႔အခ်ိန္မွာ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္တုိ႔ဟာ အျပန္အလွန္အမွီသဟဲျပဳရင္း ျဖစ္ၾက၊ပ်က္ၾက ရပါ တယ္ ။ ဘယ္လုိျဖစ္သလဲဆုိေတာ႔ အတိတ္ဘဝက စုတိစိတ္က်ၿပီးတာနဲ႔ တၿပဳိင္နက္ ပဋိသေႏၶစိတ္ကေလးျဖစ္တယ္ ။ ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္တာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ အတိတ္ကံအားေလ်ာ္စြာ ကမၼဇ႐ုပ္ကေလးစျဖစ္တယ္ ။ စိတ္ကေလးေနတဲ႔အိမ္ျဖစ္လုိ႔ ဟဒယဝတၳဳႏွလုံးအိမ္လုိ႔ေခၚတယ္ ။ ပဋိသေႏၶစိတ္ အားေကာင္းရင္ ကမၼဇ႐ုပ္ဟဒယဝတၳဳအားေကာင္းမယ္ ၊ ဟဒယဝတၳဳ အားေကာင္းရင္ ဇာတိစိတ္အားေကာင္းမယ္ ဆုိတဲ႔ အညမညပစၥယ ေက်းဇူးျပဳျခင္းအားျဖင္႔ ႐ုပ္၊နာမ္ႏွစ္ပါးတုိ႔ဟာ တခုကုိ တခု အျပန္အလွန္ အမွီသဟဲျပဳ ျဖစ္ၾက၊ပ်က္ၾကရင္း တေျဖးေျဖးရင္႔က်က္ႀကီးထြား ႐ုပ္အသစ္၊စိတ္အသစ္ေတြ ပြားလာႀက ရတာ ပဥၥေဝါကာရဘုံသား(႐ုပ္-၁၊နာမ္-၄ ရွိေသာဘုံ)လူ၊သတၱဝါအားလုံးရဲ႕ သဘာဝသေဘာတရားပါပဲ ။    
          အမွန္တရားကုိလုိလားေသာ ခ်စ္စြာေသာစာ႐ႈသူ ။ မိမိခႏၶာမွာ ျဖစ္လာသမွ်ေသာ တရားေတြကုိ ဥာဏ္နဲ႔ေသခ်ာ စူးစုိက္ အာ႐ုံျပဳၾကည့္လုိက္ရင္ ႐ုပ္တရားေတြဟာ သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္အမွီျပဳလ်က္ ၊ နာမ္တရားေတြလဲ သူတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္အမွီျပဳလ်က္ ျဖစ္၊ပ်က္ေနၾကတဲ႔ ဒီသေဘာတရားေတြၾကားထဲမွာ အတၱဆုိတာ ရွာလုိ႔ကုိမရွိပါဘူး လုိ႔ ထင္ရွားသိလုိက္ရင္ျဖင္႔ ငါစြဲသကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္ပါၿပီ ။ ျဖစ္လုိက္၊ပ်က္လုိက္ ဆက္တုိက္လည္ပတ္ေနရတာမုိ႔ ျပတ္တယ္ (ဥေစၧဒ) လုိ႔လဲ မဟုတ္၊ ၿမဲတယ္ (ႆႆတ)လုိ႔လဲမဟုတ္ပါ ။ အစြဲကင္းကင္း၊သံသယရွင္းရွင္းနဲ႔ ယုံၾကည္သဒၶါ ခုိင္မာစြာ ဆက္လုိ႔ အားထုတ္ပြားမ်ားသြားမယ္ဆုိရင္ သံသရာစက္ရဟတ္ ျပတ္ဖုိ႔ရာ ၊ နိဗၺာန္စခန္းျမန္းဖုိ႔ရာ လက္တကမ္းသာလုိပါ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးလုိက္ရပါသည္ ။   


                                                                              ဝီမံသာ
(၂၀-၉-၂၀၁၃)


မွတ္ခ်က္ ။           ။ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။ ေဆာင္းပါးပုံစံျဖင့္ ေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါသျဖင့္ အၿပီးတုိင္မေဖာ္ျပနုိင္ျခင္းအေပၚ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္ပါသည္ ။ (စာေရးသူ)

No comments:

Post a Comment