ကၽြႏု္ပ္မိတ္ေဆြ (ထိန္လင္းသစ္) ကုိ ၾကည့္ကာ ေမာမိသည္ ။
သူသည္ သံဃာေတာ္ေတြကုိ ေစာ္ကား၊အပုပ္ခ် ေနေသာ သံသရာငရဲသားမ်ားကုိ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္၊ဘာသာခ်စ္စိတ္ျဖင္႔
တုန္႔ျပန္တုိက္ခုိက္ေနသည္မွာ ပင္ပမ္းလြန္းလွသည္။ ေနာက္ထပ္မေစာ္ကားရန္ အျပစ္ျပ၍တားျမစ္သည့္သေဘာေတာ႔
မွန္ပါသည္ ။ သုိ႔ေသာ္ သူကုိယ္တုိင္ခမ်ာမေတာ႔ ဘာနဲ႔ သြားတူေနသလဲဆုိ ဟုိးေအာက္ ငရဲျပည္က
ငရဲသားမ်ားကုိ အျပစ္ေပး၊ႏွိပ္ကြပ္ရေသာ လွံရွည္ႀကီးေတြတန္းလန္းႏွင္႔ ငရဲထိန္းႀကီးမ်ားႏွင္႔
အလားသ႑ာန္တူေနေပသည္ ။ တကယ္ေတာ႔ ငရဲထိန္းဆုိတာလဲ ငရဲသားႀကီးမ်ားပင္ ၊ လူ႕ျပည္က ဘာနဲ႔သြားတူသလဲဆုိေတာ႔
ေထာင္၀ါဒါ (ႏွစ္ႀကီးသမား)မ်ားႏွင္႔တူသည္ ။ ေထာင္သက္ရွည္လာ၍ ေထာင္၀န္ထမ္းမ်ားက ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရေသာ
ေထာင္က်အက်ဥ္းသား(ႏွစ္ႀကီးသမား)မ်ားကုိ ေထာင္စာေရး၊ဘုတ္ကုိင္၊ေထာင္၀ါဒါ စသည္ျဖင္႔ ခန္႔အပ္ကာ
ေထာင္သားအခ်င္းခ်င္း ျပန္လည္ထိန္းသိမ္း၊အုပ္ခ်ဳပ္ခုိင္းျခင္းျဖစ္သည္ ။ သူတုိ႔က ေထာင္သက္ရွည္ၿပီမုိ႔
အေတြ႕အႀကဳံမ်ားသည္ ၊ ေျမြေျမြခ်င္းေျချမင္သည္ ။ ဘယ္သူ႕ကုိဘယ္လုိႏွိပ္ကြပ္ရမည္ ၊ ဘယ္လုိပညာျပရမည္ကုိ
ပုိသိ သည္ ။ (ေျပာရဦးမည္) ေထာင္ထဲတြင္ သူတုိ႔ေရာအျခားေထာင္သားမ်ားပါ အမုန္းဆုံးကေတာ႔
မုဒိန္းေကာင္မ်ားျဖစ္သည္ ။ မုဒိန္းေကာင္ တေကာင္ ၀င္လာၿပီဆုိသည္ႏွင္႔ ေထာင္၀ါဒါႏွင္႔
တပည့္ေထာင္သားမ်ားက အစြမ္းကုန္ခ်ၾက ၊ ႏွိပ္စက္ၾက ေတာ႔သည္ ။ မုဒိန္းမႈ က်ဴးလြန္ျခင္းကုိ
လူမဆန္ေသာလုပ္ရပ္ဟု သူတုိ႔ယူဆထားၾကေပသတည္း ။
ျဖစ္ပ်က္သဘာ၀
ေျပာင္းလဲျခင္းသခၤါရသေဘာအရ ထုိ ငရဲထိန္းႀကီးမ်ား ၊ ေထာင္က်ႏွစ္ႀကီးသမားမ်ားလဲ လြတ္ရက္
ရွိေပသည္ ။ ငရဲထိန္း(ႏွစ္ရွည္ငရဲသားႀကီး)သည္ မိမိအကုသုိလ္ကံ အရွိန္အဟုန္ကုန္သည္ႏွင္႔
ငရဲျပည္မွ စုေတကာ အျခားပုိေကာင္းေသာဘ၀သုိ႔ ေရႊ႕ေျပာင္းက်င္လည္ရေတာ႔သည္ ။ ထုိ႔အတူ ေထာင္၀ါဒါ(ႏွစ္ႀကီးသမားမ်ား)
သည္လဲ မိမိအျပစ္ဒဏ္ ရက္ေစ႔လွ်င္ ေထာင္ဗူး၀ကုိႏႈတ္ဆက္ လြတ္လပ္ေသာလူဘ၀ ျပန္ေရာက္ရေပသည္
။ ထုိအခါ ၄င္းတုိ႔သည္ ငရဲသားမ်ား ၊ ေထာင္သားမ်ားကုိ အျပစ္ေပး၊ႏွိပ္ကြပ္ရသည့္အလုပ္ကုိလဲ
လုပ္စရာမလုိေတာ႔ပါ ။
ထုိဥပမာကုိၾကည့္ကာ
တခုစဥ္းစားမိသည္ ။ လူ႕ေလာက လူအမ်ားစုႀကီးသည္ ပုထုဇဥ္အဆင္႔သာရွိၾကသည္ ။ ပုထုဥၨေနာ ဥဳမၼတေကာ
ဟူသည့္ ပုဒ္ အရ သဘာ၀အရင္းခံ အစစ္အမွန္တရား ႏွင္႔ လြတ္ေျမာက္ရာတရားတုိ႔ကုိ မျမင္ နုိင္၍
မိမိထင္ရာလုပ္ ၊ ထင္ရာေျပာေနၾကေသာ အ႐ူးမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္ ။ အ႐ူးက အ႐ူးကုိ ေ၀ဖန္တုိက္ခုိက္
၊ ကဲ႕ရဲ႕ ႐ႈံ႕ခ် ေနျခင္းသည္ ငရဲထိန္းက ငရဲသားကုိ ေထာင္၀ါဒါက ေထာင္သားကုိ ႏွိပ္ကြပ္ေနသည္ႏွင္႔သာ
တူေပသည္ ။ မဂ္ေလးပါး ၊ ဖုိလ္ေလးပါး ၊ နိဗၺာန္ ဟူေသာ ေလာကုတၱရာတရားကုိးပါးတုိ႔ မိမိဥာဏ္တြင္ထင္စြာမျဖစ္သမွ်
၊ ယုတ္စြအဆုံး အငယ္ဆုံး ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္ျဖင္႔ နိဗၺာန္ကုိ တႀကိမ္မွ် မ်က္ေမွာက္ျပဳလုိက္နုိင္ေသာ
ေသာတာပန္အရိယာ မျဖစ္ ေသးသမွ် အပါယ္ငရဲမ်ဳိးေစ႔တန္းလန္းျဖင္႔ သံသရာတြင္က်င္လည္ရဦးမည္သာျဖစ္ပါသည္
။ သည္ေနရာတြင္ ပုထုဇဥ္ႏွင္႔ အရိယာေသာတာပန္တုိ႔ ရတနာသုံးပါးအေပၚ ယုံၾကည္မႈကြာျခားပုံေလး
အနဲငယ္ႏႈိင္းျပလုိပါသည္ ။ အေဒၚႀကီးတေယာက္ တရားစခန္းေတြခဏခဏ၀င္ရင္း ဘယ္လုိအေတြးေပါက္သည္မသိ
၊ ငါကဥာဏ္စဥ္ေတြရထားလုိ႔ ေသာတာပန္ျဖစ္ေနၿပီ ၊ ဒါေၾကာင္႔ ငါ႕ထက္နိမ္႔တဲ႔ ပုထုဇဥ္ဘုန္းႀကီးေတြ
ကုိရင္ေလးေတြကုိ ငါရွိခုိးစရာမလုိ ဟူသတည္း ။ ေတာ္ေတာ္႐ူးတဲ႔ ပုထုဇဥ္အ႐ူးႀကီးပါတကား
။ ထုိနည္းတူစြာ ေလာကပညာတတ္ ၊ ဘြဲ႕အရပ္ရပ္ပုိင္ရွင္ ဆုတံဆိပ္မ်ားရွင္ တုိ႔သည္လဲ ပုထုဇဥ္သဘာ၀
ပုဂၢဳိလ္ႏွင္႔သံဃာမွ် မကြဲ ၊ မိမိဥာဏ္တပဲသားျဖင္႔ သံဃာကုိအဆင္႔အတန္းခြဲ ၊ မိမိအလုိလုိက္
ပါက သံဃာသည္သူရဲေကာင္း ၊ မိမိအလုိမလုိက္ပါက သံဃာသည္လူဆုိးလူမုိက္ ထင္သလုိႀကဳိက္ ထင္သလုိတုိက္ေနၾက
မုိက္လွတဲ႔ သံသရာငရဲသား ပုထုဇဥ္မ်ား၏ ယုံၾကည္မႈမွာ ေျမေအာက္တထြာေတာင္မစုိက္တဲ႔ အျမစ္တုိသစ္ပင္ေလးေတြ
ပါတကား ။
ေဟာ ေသာတာပန္အရိယာသူေတာ္ေကာင္းေတြၾကေတာ႔ ရတနာသုံးပါးအေပၚ
အျပစ္ ျမဴမွ်မထင္ ၊ ၾကည္လင္လုိက္တဲ႔ ယုံျခင္းသဒၶါနဲ႔ ၾကည္ညဳိျမတ္နုိးလြန္းလုိ႔ သူ႕ဆရာ
ဘုရား၊တရား၊သံဃာေတာ႔ လာမထိနဲ႔ ေယာကၡမေတာင္ၿငိမ္မခံ ပက္ခနဲ ျပန္ေျပာလုိက္တာ မိစာၦအယူ
ယူတဲ႔ေယာကၡမႀကီး ေခၽြးမေတာ္၀ိသာခါေက်းဇူးနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္၊အရိယာေသာတာပန္ျဖစ္လုိ႔
ေခၽြးမကုိေတာင္ ဒါငါ႔အေမပါလုိ႔ ေျပာယူရတဲ႔အျဖစ္ ။ အဲဒါမွ အရိယာ ။ ၀ိသာခါ သူ႕စကားေလး
မွတ္သား ထုိက္တယ္ ။ ငါတုိ႔ဆရာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ဗုဒၶတပည့္သားသံဃာေတာ္မ်ားဟာ
အကုသုိလ္အညစ္အေၾကး အကုန္ စင္ၾကယ္ စြန္႔ပယ္ၿပီးျဖစ္လုိ႔ သံသရာလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းတရားနဲ႔
ၿငိမ္းၿပီးသားပုဂၢဳိလ္ေတြ ၊ အသင္႔လုိ အတိတ္ကံ အစာ ေဟာင္းစားလုိ႔ ႀကီးပြားမာန္တက္ အတၱအစြယ္တလက္လက္နဲ႔
လူ႕အပုပ္အသုိးမဟုတ္ခဲ႔ဘူးလုိ႔ တခ်က္ထဲေျပာခ်နုိင္တာ အဲဒါ အရိယာပါ ။ ကဲ ဘယ္ေလာက္ကြာျခားလဲ
စဥ္းစားဖုိ႔ေနာ္ ။
ဘယ္လုိစဥ္းစားမိလဲ ၊ မတူဘူးေနာ္ ၊ ပုထုဇဥ္နဲ႔ေသာတာပန္အရိယာတုိ႔
တုန္႔ျပန္ပုံျခင္းမတူဘူးေနာ္ ၊ ပုထုဇဥ္ေတြ တုန္႔ျပန္ ပုံက ငရဲထိန္းေတြ ေထာင္၀ါဒါေတြ
အျပစ္ေပးႏွိပ္ကြပ္သလုိ တဖက္လူ နာေစတယ္ ၊ နာေတာ႔မုန္း ၊ အမုန္းနဲ႔တုံ႔ျပန္ ၊ အမုန္းသံသရာရွည္ ေဒါသမီးေမႊေတာ႔ သံသရာမွာ အပါယ္စာျဖစ္ရရွာမွာေပါ႕
။ ေသာတာပန္အရိယာတုိ႔က်ေတာ႔ တရား အစစ္ အႏွစ္ထုတ္လုိ႔ တဖက္က ျပန္မလွန္သာ ျပန္မျငင္းသာေအာင္
ေျပာလုိက္ေတာ႔ နာခံရသူမွာ အတၱအျမစ္ကြာလုိ႔ လြတ္ေျမာက္၊ၿငိမ္းခ်မ္းရာတရား သူ႕လုိရသြားၾကတာ
ဘယ္ေလာက္အက်ဳိးမ်ားပါသလဲေနာ္ ။ ဒါေၾကာင္႔မုိ႔ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဘုရားသားေတာ္သံဃာေတာ္ေတြကုိ
ေစာ္ကားအပုပ္ခ်၊စြပ္စြဲေနၾကတဲ႔ သံသရာငရဲသားတုိ႔ကုိ အမ်ဳိးဘာသာခ်စ္သူတုိ႔က တုံ႔ျပန္လုိၾကလွ်င္ျဖင္႔
မိမိကုိယ္ကုိ ငရဲထိန္းဘ၀ လြတ္ေျမာက္ၾကေစလ်က္ ယုံၾကည္မႈသဒၶါ အျမစ္ဟာ ေျမလႊာထုိးေဖာက္ ေက်ာက္သားေအာက္ထိ အေရာက္ခုိင္မာစြာ တည္တံ႔ရာရွာလုိ႔
သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡ လြတ္ေျမာက္ရာအမွန္ ၊ ၀ိမုတၱိရသ နိဗၺာန္တရားလက္ကုိင္ထားလ်က္ တုံ႔ျပန္သြားနုိင္ၾကပါေစေၾကာင္း
ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလုိက္ရပါသည္ ။
( ၀ီ မံ သာ ) 2-11-2014
No comments:
Post a Comment