ပထမပညာရွိက - ႀကံကုိ အဖ်ားမွစကာ တေရြ႕ေရြ႕အရသာတုိး၍ ခံစားရင္း စားရျခင္းက
ပုိေကာင္းသည္ ဟု ေျပာသည္ ။
ဒုတိယပညာရွိက - ေကြးေသာလက္မဆန္႔မီ ၊ ဆန္႔ေသာလက္မေကြးမီ မၿမဲေသာသေဘာကုိ
သတိမမူသေလာ ၊ ပုိခ်ဳိေသာအရင္းမွစ၍ စားသင္႔သည္ဟု ေျပာသည္ ။
ပထမပညာရွိက - အသင္႔စကားက ပုိမွန္ကန္သင္႔ျမတ္ပါေပသည္ ။ တဲ႔ ….
၂ ။ ဒါန ၊ သီလ ၊ ဘာဝနာ ဟု ျမတ္ဗုဒၶေဒသနာစဥ္တြင္ ရွိသည္ ။ အမ်ားစုက . . .
ဒါနကုိ အဦးထားေဟာသည္ ၊ ေနာက္မွ သီလ ၊ ေနာက္ဆုံးမွ ဘာဝနာ ၊
ထုိအစဥ္အတုိင္းသာ ေဟာေလ႔ရွိၾကသည္ ။
တခ်ဳိ႕ဆုိ လာဘမက္ၿပီး ဒါနသက္သက္သာ ေဟာၾကျပန္သည္ ။
ေကြးေသာလက္မဆန္႔မီ … မၿမဲေသာအခ်ိန္ေတြက နဲလွပါသည္ ။
ပုိခ်ဳိေသာ အျမတ္ဆုံးတရား အဦးမထားသင္႔ေပဘူးလား ။ (က်ေနာ္႔အေတြးမွ်သာ)
၃ ။ ဆင္းရဲေသာနုိင္ငံမ်ားႏွင္႔ ခ်မ္းသာေသာနုိင္ငံမ်ား ကြာဟခ်က္မွ အေၾကာင္းတခ်က္ကုိ
သတိထားမိသည္ ။
ခ်မ္းသာေသာနုိင္ငံမ်ားတြင္ ကုိးကြယ္ယုံၾကည္မႈကုိ အဓိကအရာမထားတတ္ၾက ၊
ကုိယ္လုပ္ရင္ကုိယ္ရမယ္ဆုိေသာ ကုိယ္႔အားကုိယ္ကုိးစိတ္ဓါတ္မ်ဳိး ပုိရွိသည္ ။
ဆင္းရဲေသာနုိင္ငံမ်ားကား ကုိးကြယ္ယုံၾကည္မႈကုိ အဓိကထားကာ
ဒီဘဝေကာင္းဖုိ႔ထက္ ေနာင္သံသရာဘဝေကာင္းဖုိ႔(လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔မဟုတ္ေသး)
ပုိအေလးထားတတ္ၾကသည္ ။ ကံကုိသာ ပုိအားကုိးသည့္သေဘာ ။
က်ေနာ္တုိ႔နုိင္ငံသည္ ဒုတိယအတန္းအစားထဲတြင္ပါေနသည္ ။ သုိ႔ေသာ္
ထူးဆန္းသည္မွာ ထုိ ခ်မ္းသာေသာ နုိင္ငံမ်ားမွ တုိးတက္ေသာပညာတတ္မ်ား
ဗုဒၶဘာသာသုိ႔ ကူးေျပာင္းသက္ဝင္ယုံၾကည္လာလွ်င္ - ရဟန္းျဖစ္သည္ႏွင္႔
တၿပဳိင္နက္ တန္းၿပီးတရားအားထုတ္ေတာ႔သည္ ။ ဝိပႆနာ႐ႈေတာ႔သည္ ။
ကုိးကြယ္မႈကုိ အဓိကမထားေသာ ထုိလူခ်မ္းသာမ်ားသည္ အဘယ္႔ေၾကာင္႔
ဒါန ၊ သီလ ကုိ အဆင္႔ေက်ာ္ကာ ဘာဝနာဆီ တန္းသြားၾကပါသနည္း ။
၄ ။ အေၾကာင္းရွိသည္ ။ သူတုိ႔သည္ အယူအဆတခုကုိ သူမ်ားေျပာႏွင္႔ ရမ္းမယုံတတ္ ၊
ေသခ်ာ ေထာင္႔ေစ႔ေအာင္ ေလ႔လာၿပီး မိမိကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ျဖင္႔ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ၿပီးမွ
လက္ခံယုံၾကည္တတ္ေသာ (ဘုရားအႀကဳိက္ အတၳာဟိအတၳေနာ) သမားမ်ားပင္တည္း ။
ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားသည္လဲ ထုိသုိ႔အစမ္းသပ္ခံ ဧဟိပႆိေကာ ဂုဏ္ေတာ္ျဖင္႔ျပည့္စုံေလရာ
ထုိ လူခ်မ္းသာ၊ပညာတတ္၊ဘာသာေျပာင္းမ်ားအတြက္ အခ်ဳိရွာသကာေတြ႕
ျဖစ္ရေလေတာ႔သျဖင္႔ အခ်ိဳဆုံး အရင္းမွ စကာ စားၾကေလျခင္း ျဖစ္တန္ရာပါသည္ ။
၅ ။ က်ေနာ္တုိ႔ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားခမ်ာမေတာ႔ -
ကုိးကြယ္ယုံၾကည္မႈမွာတင္ လမ္းဆုံးေနသည္ ။ ဒါန ၊ သီလ မွာတင္ လမ္းဆုံးေနသည္ ။
ဒါေတာင္ အဓိသီလ စသည့္အဆင္႔ေတြ မေရာက္တတ္ေသး ။
သာမညဒါန ၊ သာမညသီလအဆင္႔ႏွင္႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္အေခၚခံေနရရွာသည္ ။
ေကာင္းမႈေတြလုပ္ရင္း ၊ အလွဴေတြေပးရင္း ၊ ဆင္းရဲတြင္းနက္ေနရရွာသည္ ။
မလွဴႏွင္႔ မေျပာ ၊ မလွဴတတ္ေသာေၾကာင္႔ အက်ဳိးေပးမေရရာျဖစ္ရသည္ကုိ ဆုိလုိျခင္းသာ ။
ထုိသုိ႔ ဗုဒၶ၏အျမတ္ဆုံးတရားကုိ ေသခ်ာမသိၾကရွာသည့္ သနားစရာ
ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားကုိ ေျပာျပခ်င္သျဖင္႔ ဒီစာကုိေရးလုိက္ရပါသည္ ။
၆ ။ တကယ္ေတာ႔ … ဒါနထက္ သီလက ပုိျမတ္သည္ ၊ သီလထက္ ဘာဝနာက မ်ားစြာျမတ္သည္ ။
ဆုိသည့္ ဘုရားေဟာေလာက္ကုိမွ် ရွင္းလင္းေဟာျပေဖာ္ရသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားပင္
လက္ခ်ဳိးေရလုိ႔ရေအာင္ နဲလြန္းလွသည္ ။ ေဟာျပန္ေတာ႔လဲ နာသူေတြက …
ဘာဝနာဆုိတာ တုိ႔အရာမဟုတ္ေသးပါဘူးကြာ ၊ စားဝတ္ေနေရးနဲ႔ လုံးပမ္းေနရလုိ႔
မအားေသးပါဘူးကြာ ၊ တုိ႔အဆင္႔နဲ႔ နိဗၺာန္မေရာက္နုိင္ေသးလုိ႔ ေနာင္ဘဝေကာင္းစားေရး
ဒါန၊သီလေလး ပဲ လုပ္လုိက္ပါဦးမယ္ ဆုိသူေတြက မ်ားပါသည္ ။
(ဘာဝနာ)ဆုိသည္မွာ အမွန္ေတာ႔ တုိးတက္ေသာနုိင္ငံေတြက အင္မတန္ တန္ဖုိးထားေသာ
(ပညာ) ၏ အေၾကာင္းရင္း ၊ ေလာကီအစီးအပြားတုိ႔၏ ဇစ္ျမစ္ (Concentration ) ေခၚ
(သမာဓိ)ရေၾကာင္း အက်င္႔ေပတည္း ။
၇ ။ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ကုိ အယုတ္၊အလတ္၊အျမတ္အားျဖင္႔ ပုိင္းျခားပုံအက်ဥ္းမွ် ရွင္းပါမည္ ။
သီလက အဘယ္႔ေၾကာင္႔ ဒါနထက္ ျမတ္သနည္း -
သူ႕အသက္မသတ္ဟု ေစာင္႔စည္းလုိက္ျခင္းျဖင္႔ သူ႕အသက္ကုိ သူ႕ဆီေပးလွဴလုိက္ေသာ
(ဇီဝိတဒါန)အလွဴ ေျမာက္ၿပီးသားျဖစ္ပါၿပီ ။ အထူးတလည္ အားစုိက္လွဴစရာမလုိပဲ
အလုိလုိအလွဴေျမာက္သြားသျဖင္႔ သာမညဒါနထက္ ပုိျမတ္ေနပါၿပီ ။
က်န္ (သီလ)မ်ားကုိ ထုိနည္းတူ ဆက္စပ္စဥ္းစားၾကည့္ပါ ။
ဘာဝနာက သီလထက္ ပုိျမတ္ပုံ -
သမထ(အနုႆတိဆယ္ပါး စသည္..) ၊ အနုပႆနာ ၊ ဝိပႆနာ ဘာဝနာတခုခု ပြားေနစဥ္ -
စိတ္ကေလးသည္ တေနရာထဲမွာ စူးစုိက္တည္ၾကည္ေန၏ ၊ တျခားသုိ႔ အာ႐ုံမသြား ၊
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ျခင္ေလး လာကုိက္ေသာ္မွ အမွတ္မထား ၊ ေဒါသမပြား ၊ မသတ္ျဖစ္ခဲ႔ပါ ။
သီလလုံၿခဳံသြားေပၿပီ ။ ဘုရားေရွ႕ ၊ သံဃာေတာ္ေရွ႕ အာမဘေႏၲခံၿပီးမွ
တမင္ေအာင္႔အည္း ေစာင္႔စည္းရျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ ၊ အလုိလုိ ေစာင္႔ထိန္းၿပီး
ျဖစ္ေနေသာေၾကာင္႔ အျမတ္ဆုံးသီလ (အဓိသီလ)ျဖစ္ေနေတာ႔၏ ။
၈ ။ ထုိ႔ထက္ပုိ၍ ျမတ္ေသာအျခင္းအရာတခု -
ဘာဝနာပြားမ်ားစဥ္ စိတ္ကေလးသည္ သမာဓိရၿပီး တည္ၿငိမ္ေနခ်ိန္ -
ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ စသည့္ ကိေလသာအပူေတြ မကပ္နုိင္ ၊
ထုိ ၿငိမ္းေအးေသာစိတ္သည္ အလြန္ၾကည္လင္၏ ၊ ေသြးလည္ပတ္မႈကုိ
ေကာင္းေစ၏ ၊ ဦးေႏွာက္မွတ္ဥာဏ္တုိ႔ ပုိမုိရွင္းလင္းထက္ျမက္လာ၏ ။
အတိတ္စြန္း ၊ အနာဂါတ္စြန္းသုိ႔မေရာက္ပဲ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ တည္ေနေသာ
ထုိစိတ္ကေလးသည္ ပုိ၍သဘာဝက်က် အမွန္အတုိင္း စဥ္းစားနုိင္လာ၏ ။
ကုိယ္႔ၾကမၼာကုိယ္ဖန္တီးနုိင္သည္ ဟူေသာ အစုိးရသည့္ စိတ္တမ်ဳိးျဖစ္လာ၏ ။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ပုိမုိစိတ္ထိန္းလာနုိင္ၿပီး အသိဥာဏ္အဆင္႔အတန္း ျမင္႔မားလာ၏ ။
(ပညာ) ၏ ေရွ႕ေျပးတုိ႔ ဝင္လာေခ်ၿပီ ။
ပညာဦးေဆာင္ၿပီး ၾကည္လင္ေသာစိတ္ျဖင္႔ ျပဳသမွ် ေကာင္းမႈ၊အလွဴေတာ္တုိ႔သည္
ပါရမီထုိက္ေသာ အျမတ္ဆုံးပရမတၳဒါနႀကီးပင္ ျဖစ္ေတာ႔သည္ဧကန္တည္း ။
၉ ။ တည္ၾကည္ေသာစိတ္ကုိ ပညာက ေရွ႕ေဆာင္လာေသာသူအား
ေလာကီ၊ေလာကုတၱရာ ၊ ပစၥဳပၸန္၊သံသရာ အဘယ္မွာ မေအာင္ျမင္ရွိေတာ႔မည္နည္း ။
ထုိသုိ႔ ဘာဝနာသာလွ်င္ အျမတ္ဆုံးရွိေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏တရားသည္
မေအာင္ျမင္သူတုိ႔၏ တရားမဟုတ္ ၊ ကၽြန္တုိ႔၏ တရားမဟုတ္ ၊
စိတ္ဓါတ္ေအာက္တန္းစားတုိ႔၏ တရားမဟုတ္ ၊ သိမ္ငယ္သူတုိ႔၏ တရားမဟုတ္ ၊
ေအာင္ျမင္သူ၊ အထက္တန္းစား ၊ ႀကီးျမတ္သူ၊ သခင္တရားတည္း ။
တုိ႔ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ - ထုိအျမတ္ဆုံးတရား (ဘာဝနာ)ကုိ ရွာေဖြလ်က္
ကုိယ္တုိင္ က်င္႔ႀကံ လုံ႔လစုိက္ အားထုတ္ကာ
ေအာင္ျမင္သူ လူမ်ဳိး ၊ အထက္တန္းစား လူမ်ဳိး ၊ သခင္မ်ဳိး ၊ အမ်ဳိးျမတ္သူ တုိ႔
ဘဝအခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျဖစ္နုိင္ၾကပါေစကုန္သတည္း ။
( ဝီမံသာ ) 12.12.2017
No comments:
Post a Comment