Friday, November 17, 2017

၀ိမုတၱိယုဂေခတ္ တရားဦးဓမၼစၾကာ (စာမိတ္ဆက္)

က်ေနာ္ႏွင္႔တရားေဆြးေႏြးေလ႔ရွိၿပီး သေဘာထားျခင္းအေတာ္တုိက္ဆုိင္ေသာ ဗုဒၶ ၊ ဓမၼ စာေရးသူ (ေနမ်ဳိးေသာင္း) ထံမွ အထက္ပါေခါင္းစဥ္ျဖင္႔ စာမူၾကမ္းတခု ရရွိလာပါသည္ ။ က်ေနာ္တုိ႔ေဆြးေႏြးေလ႔ရွိခဲ႔ေသာ အေၾကာင္းအရာလဲျဖစ္ ၊ က်ေနာ္လဲအကုန္အစင္ဖတ္႐ႈၿပီးျဖစ္ေသာ ထုိစာမူကုိ တရားကုိလုိလားေသာ စာဖတ္သူတုိ႔ ဖတ္႐ႈနုိင္ၾကေစရန္ ေကာင္းနုိးရာရာေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္ ။     ( ၀ီမံသာ )

( ဗုဒၶံ ၊ ဓမၼံ ၊ သံဃံ ပူေဇမိ )
ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက ပြင္႔ထြန္းေတာ္မူသြားၾကကုန္ေသာ ျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွင္အဆူဆူတုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူသြားၾကတဲ႔ တရားဦးဓမၼစၾကာေဒသနာေတာ္ကုိ ယထာဘူတသဘာ၀က်က် နည္းနာနိသ်တုိ႔ျဖင္႔ ဘာသာဋီကာျပန္ဆုိသြားမည္ ျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲဒီလုိဘာသာျပန္ဆုိရာတြင္လဲ အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာ ၊ စိမ္ေခၚမႈအ၀၀တုိ႔နဲ႔ ေတြ႕ႀကဳံရမယ္ဆုိတာ ႀကဳိတင္သိျမင္ထားပါတယ္ ။ ဒါ ဘာ႔ေၾကာင္႔ ဤကဲ႔သုိ႔ ျဖစ္နုိင္သလဲ ျဖစ္နုိင္မွာလဲဆုိရင္ အယူအဆေတြ ၊ သေဘာတရား ေတြနဲ႔ ဘာသာျပန္ဆုိမႈေတြ မတူညီၾကလုိ႔ျဖစ္တယ္ ။ ပရိယတၱိဓမၼနည္း ၊ ေဒသနကၠမနည္း ၊ ပိဋကတၱယနည္းတုိ႔ျဖင္႔ ဖြင္႔ဆုိထားၾကကုန္ေသာ ဓမၼစၾကာဘာသာျပန္နိသ် က်မ္းစာအုပ္ေတြနဲ႔ တရင္းတႏွီးေလ႔လာလုိက္စား သင္ယူက်က္မွတ္ ထားၾကကုန္ေသာ သုေတသီပုဂၢဳိလ္အေပါင္းတုိ႔နဲ႔ ယထာဘူတသဘာ၀တၳနည္းနိသ်ည္းျဖင္႔ ဘာသာဋီကာျပန္ဆုိထား ေသာ တရားဦးဓမၼစၾကာ ျမန္မာဘာသာျပန္စာအုပ္ေလးသည္ အလြန္စိမ္းစိမ္းျပင္ျပင္ျဖစ္ေနလိမ္႔မယ္ ၊ လက္ခံနုိင္ခဲလိမ္႔ မယ္ ၊ သိနားလည္ရန္ခက္ခဲလိမ္႔မယ္ဆုိတာ စာေရးသူႀကဳိတင္သိျမင္ယူဆထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္ ။ - - - - - - - - -  
     ဒီလုိ နားမလည္နုိင္ျဖစ္မယ္ဆုိတာ ယထာဘူတသဘာ၀လဲက်ပါတယ္ ။ မွန္ပါသည္ ၊ ေလာကသားေ၀ေနယ် အမ်ားတုိ႔ သည္ သေဘာတရားအဓိပၸါယ္တုိ႔ႏွင္႔တကြ မိမိတုိ႔ကၽြမ္းက်င္နုိင္နင္းစြာ ကုိင္တြယ္ေနက် ၊ သုံးေဆာင္ေနက် ၀တၳဳပစၥည္း မ်ားကုိ အကၽြမ္းတ၀င္ရင္းႏွီးမႈ၊သိနားလည္မႈရွိၿပီး အလြယ္တကူလက္ခံသေဘာက်နုိင္ၾကေသာ္လည္း ယခုမွ အသစ္ အဆန္း ေတြ႕ရွိၾကရေသာ ၀တၳဳပစၥည္းတုိ႔ကုိ စိမ္းစိမ္းျပင္ျပင္ျဖစ္ေပလိမ္႔မယ္ ။ - - - - - - -  နီးစပ္မႈ ၊ ေလ႔လာမႈ ၊ ေတြ႕ႀကဳံမႈ မ်ားမ်ားရလာၾကပါမွ အကၽြမ္းတ၀င္ခင္မင္ရင္းႏွီးၿပီး သေဘာတရားအဓိပၸါယ္တုိ႔ကုိ စမ္း၀ါးမိကာ လက္ခံလာနုိင္ ၾကမွာျဖစ္တယ္ ။ - - ေလာကနိယာမ - ဓမၼနိယာမ - ဗုဒၶနိယာမ အစရွိသည္တုိ႔တြင္ ဗုဒၶနိယာမ ၊ ဗုဒၶ အ၀ိဇဟိတ တုိ႔ကုိ တင္ျပလုိပါတယ္ ။ 
သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္တုိ႔သည္ ေလးအသေခၤ်ႏွင္႔ကမာၻတသိန္း ပါရမီေတြ ျဖည့္၊ဆည္းပူးၾကရပါတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါဘုရားရွင္တုိ႔က်ေတာ႔ တစ္အသေခၤ်ကမာၻတသိန္း ပါရမီေတြျဖည့္ဆည္းၾကရပါတယ္ ။ အဂၢသာ၀ကႀကီးမ်ား မွာေတာ႔ ကမာၻတသိန္း ပါရမီျဖည့္ၾကရပါတယ္ ။ - - - ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ႀကီးတုိ႔မည္သည္ ျဗဟၼာမ်ဳိးႏြယ္၊ျဗဟၼာျပည္၀ယ္ ပြင္႔ထြန္းေတာ္မူ႐ုိး ထုံးစံအစဥ္အလာလဲ မရွိခဲ႔ျခင္း ၊ - - နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္မွာလဲ ပြင္႔ထြန္းေတာ္မူ႐ုိး ထုံးစံမရွိျခင္း ၊ ေလာကီလူ႕ဘုံတြင္ မနုႆ လူသားမ်ဳိးႏြယ္မွ သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္အစစ္ျဖစ္ခါ ပြင္႔ထြန္းေတာ္မူလာၾကရတဲ႔ အစဥ္အလာ ရွိေတာ္မူျခင္း ၊ လူသားမ်ဳိးႏြယ္မွာမွ - - မဟာသမၼတမင္းမ်ဳိး ၊ မဟာမ်ဳိးမဟာႏြယ္တုိ႔မွ ေမြးဖြားလာေသာ လူသာလွ်င္ျဖစ္႐ုိး အစဥ္အလာရွိေတာ္မူရျခင္း ၊ (လူ႕ေလာက အျခားေနရာမွာမျဖစ္ပဲ အိႏၵိယတုိက္ငယ္ မဇၥ်ိမေဒသ  ဗဟုိအခ်က္အျခာ ေျမမဟာမွ ေဗာဓိမ႑ဳိင္ေျမဦးခုိင္ ၌ သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားျမတ္စြာအဆူဆူတုိ႔ ပြင္႔ထြန္းေပၚေတာ္မူၾက႐ုိး အစဥ္အလာႀကီး ရွိခဲ႔ၾကတာျဖစ္ပါတယ္ ။) - - - -
          ပညာဓိကဘုရား ၊ သဒၵါဓိကဘုရား ၊ ၀ီရိယဓိကဘုရား စသည္ျဖင္႔သုံးမ်ဳိးရွိရာတြင္ ပညာဓိကဘုရား အေလာင္းေတာ္ႀကီးတုိ႔သည္ သုခပဋိပဒါခိပၸါဘိညာ က်င္႔စဥ္ေတာ္စရဏျဖင္႔ တရားဓမၼကုိဆင္ျခင္သုံးသပ္ေတာ္မူရာတြင္ (၁)ရက္မွ(၇)ရက္အတြင္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာေတာ္ျမတ္ႀကီးကုိ ပစၥယာလုိင္း၊နိေရာဓလုိင္းတုိ႔ျဖင္႔ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ကာ နိေရာဓလုိင္းအဆုံး၀ယ္ အာသေ၀ါတရားကုန္ခမ္းတဲ႔ ဘုရားရွင္အစစ္ ျဖစ္ေတာ္မူသြားၾကပါတယ္ ။ သဒၵါဓိကဘုရားအေလာင္းေတာ္ႀကီးတုိ႔မွာလည္း သုခပဋိပဒါခိပၸါဘိညာ က်င္႔စဥ္ေတာ္စရဏျဖင္႔ တရားဓမၼကုိ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ရာတြင္ (၇)ရက္မွ(၁)လအတြင္း - - - နိေရာဓလုိင္းအဆုံး၀ယ္ အာသေ၀ကၡယဥာဏ္ ရရွိေတာ္မူၾကၿပီး ဘုရားရွင္ အစစ္ ဧကန္ျဖစ္ေတာ္မူသြားၾကပါတယ္ ။
၀ီရိယဓိက ဘုရားအေလာင္းေတာ္ႀကီးတုိ႔က်ေတာ႔ - ဒုကၡပဋိပဒါဒႏာၱဘိညာ က်င္႔စဥ္ေတာ္စရဏအတုိင္း ကမၼဌာန္း(၄၀)မွ အနုႆတိကမၼဌာန္း တမ်ဳိးမ်ဳိးကုိအားျပဳၿပီး အျပင္းအထန္ တုဘက္မရွိ ေသာ လုံ႔လ၀ီရိယတုိ႔နဲ႔ (၁)လမွ(၆)လ ၊ ၄င္းမွအထက္ (၁)ႏွစ္ ၊ (၂)ႏွစ္ ထုိမွအထက္ စသျဖင္႔ အားထုတ္ေတာ္မူၾကရ ပါတယ္ ။
အခ်ိန္ေတြၾကာေညာင္းလာသည့္တုိင္ တရားထူးကုိမရရွိၾကေသးတဲ႔အတြက္ ရရွိေနေသာတရားတုိ႔ကုိလဲ ႏွစ္သက္မႈမရွိ ၾကသည့္အတြက္ မူလအားျပဳရာ ကမၼဌာန္းကုိ စြန္႔လႊတ္၊စြန္႔ခြာလ်က္ တရားဓမၼကုိ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ေတာ္မူေသာအခါမွ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာေတာ္ျမတ္၏ ပစၥယာလုိင္းႏွင္႔ နိေရာဓလုိင္းကုိ ေတြ႕သြားၾကပါတယ္ ။ ပစၥယာလုိင္းကုိ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ နိေရာဓလုိင္းအား ကူးေျပာင္းဆင္ျခင္သုံးသပ္ရာတြင္ နိေရာဓလုိင္း အဆုံး၀ယ္ အာသေ၀ကၡယဥာဏေတာ္္ ရရွိၿပီး ဘုရားရွင္ စင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္ေတာ္မူသြားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ - - -
          ထူးျခားတာက ပညာဓိကဘုရားျဖစ္ျဖစ္ ၊ သဒၵါဓိကဘုရားျဖစ္ျဖစ္ ၊ ၀ီရိယဓိကဘုရားျဖစ္ျဖစ္ မည္သည့္ အက်င္႔ စရဏမ်ဳိးနဲ႔က်င္႔သည္ျဖစ္ေစ ေနာက္ဆုံးမွာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာေတာ္ျမတ္ႀကီးကုိ ပစၥယာလုိင္း၊နိေရာဓလုိင္းတုိ႔ျဖင္႔ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ကာ နိေရာဓလုိင္းအဆုံး၀ယ္ အာသေ၀ါတရားကုန္ခမ္းတဲ႔ ဘုရားရွင္အစစ္ ျဖစ္ေတာ္မူသြားၾကရတာ အတူတူပင္ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဤျဖစ္စဥ္တုိ႔သည္ပင္ ဗုဒၶနိယာမ ျဖစ္႐ုိးအစဥ္အလာႀကီးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။          
( ေနမ်ဳိးေသာင္း )

( ေဆာင္းပါးပုံစံျဖင္႔ ေဖာ္ျပရသည္ျဖစ္၍ အပုိင္းငယ္မ်ားခြဲကာ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ ။ ၀ီမံသာ )


         
( ျငင္းခ်က္ထုတ္ျခင္း ) - ပညာဓိကျမတ္စြာဘုရားကေလးအသေခ်ၤနဲ႔ကမ ၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ရတယ္။သဒၶါဓိကျမတ္စြာဘုရားကရွစ္အသေခ်ၤနဲ႔ကမ ၻာတစ္သိန္းပါရမီျဖည့္ရတယ္။ ဝီရိယဓိစကျမတ္စြာဘုရားကတစ္ဆယ့္ေျခာေက္အသေခ်ၤနဲ႔ကမ ၻာတစ္သိန္းပါရမီျဖည့္ရတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶမ်ားႀကေတာ့ႏွစ္အသေခ်ၤနဲ႔ကမ ၻာတစ္သိန္းပါရမီျဖည့္ရတယ္။အဂၢသာဝကတစ္အသေခ်ၤနဲ႔
ကမ ၻာတစ္သိန္း။မဟာသာဝက က ကမ ၻာတစ္သိန္းပါရမီျဖည့္ရတယ္။ (ေရးသူအမည္မမွတ္မိ)

( ရွင္းခ်က္ထုတ္ျခင္း ) - စာေရးသူႀကဳိတင္ေျပာထားသည္ကုိ မိမိနားလည္သလုိေျပာရလွ်င္ ေဒသနာနည္း၊ပိဋကတ္စာေပနည္းတုိ႔ျဖင္႔ မဟုတ္ပဲ သဘာ၀တၳနည္းျဖင္႔ဖြင္႔ဆုိမည္ဟုဆုိထားသည့္အတြက္ မတူညီေသာတခ်ဳိ႕အခ်က္မ်ားအတြက္ အျငင္းပြား စရာမလုိဟု ယူဆရပါသည္ ။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားမွာ ေလးအသၤေခ်ႏွင္႔ကမာၻတသိန္းပါရမီျဖည့္ရျခင္း၊ ဒုကၠရစရိယာ (၆)ႏွစ္က်င္႔ရျခင္းတုိ႔ သေဘာတူၿပီးျဖစ္ပါသည္ ၊ ဒုကၡပဋိပဋာဒႏာၱဘိညာ မွ သုခပဋိပဋာခိပၸာဘိညာထိ က်င္႔စဥ္(၄)ပါး ရွိေၾကာင္းကုိလဲ (အဂၤုတၱရနိကာယ္ ၊ စတုကနိပါတ္ ၊ ပဋိပဒါ၀ဂ္)အရ လက္ခံထားပါသည္ ။ သဘာ၀ယုတၱိ ရွိမရွိကုိသာ အေလးထားစဥ္းစားေစလုိသည္ဟု မူလစာေရးသူမွ အာသီသရွိမည္ထင္ပါသည္ ။ ေဂါတမဗုဒၶကုိ ဝီရိယာဓိကျမတ္စြာဘုရားဟု စာေရးသူ၏ အာေဘာ္ကုိ လက္ခံခ်င္ပါသည္ ။ အေၾကာင္းမွာ ဘုရားျဖစ္သည္မွစ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္အထိ တေန႔လွ်င္ (၂)နာရီမွ်သာ က်ိန္းစက္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္၏ လုံ႔လဝီရိယေတာ္ႀကီးမွာ သူမတူျဖစ္ျခင္း ၊ ေဂါတမဗုဒၶဘုရားရွင္သာသနာတြင္ အမ်ားစုမွာ ဒုကၡပဋိပဒါဒႏာၱဘိညာ က်င္႔စဥ္ ကုိသာ အားျပဳေလ႔ရွိၾကျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္ ။ ပေစၥကဗုဒၶါ ၊ အဂၢသာဝက ၊ မဟာသာဝကတုိ႔၏ ပါရမီျဖည့္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ေတာ႔ ျငင္းခ်က္ထုတ္သူႏွင္႔ သေဘာထားတုိက္ဆုိင္ပါသည္ ။ (၀ီမံသာ)


                                                                             

No comments:

Post a Comment